Alla inlägg den 18 juli 2008

Av Jag, mitt i livet - 18 juli 2008 14:52

NU är jag klippt!

Härligt. Tog endast det som var slitet. Det blev lite page över det hela. Nu ska jag allt fluffa till håret när jag har det så här. Det finns mycke självfall, som slutar med lockar om jag busar tillräckligt länge. Ska göra slingor till veckan, för det fanns det inte tid till på dropin.

Då har jag något att vänta på...

Råka Eva, en gullig och alltid lika vänlig väninna! Gjorde rundan på stan tillsammans. Först tog vi en fika på City-konditoriet. Jag drack kaffe till en sånn där Theboll.

Vet ni vad det är för bakelse?

 Så gick vi till Jysk. Mycket fint men inget jag föll för direkt.

Var inne en tur på MIX-MIX. Där fann jag en snygg kaffebricka , kuvert i 10-pack, Trockadero i STOR flaska, potatisskruvar till kvälls/tv-mys, nya grytunderlägg, och en håv till pojken, som gillar att fånga insekter...

På 10-kronorsbutiken fan jag en härlig tvålkopp. Den känns som en pimpsten i materialet, naturfärgad är den.


Å så har jag beställt tid för linsutprovning, med synundesökning.

Det är 2 år sedan jag hade linser senast.

Nu är det hög tid.

Man kan bli sååå less på glasögon!

Det blev en tid i Augusti.....hmmm.

 Till sist åt jag och pojken vår middag på pizzerian Amigo. Han åt kycklingbitar med stripes och god sås, jag tog en kebab/räksallad i bröd, också det med sås på.

Ja, pengarna rullar, men det är väl för det dom är runda...;=)

Vi har haft en härlig dag och det är huvudsaken!




Av Jag, mitt i livet - 18 juli 2008 09:23

...lite drygt 2 veckor då...

Idag tar jag pojken med mig och åker in till stan.

Ska vandra runt lite och kolla i butiker och så.

Sen äter vi mat å "Skeppet".

En restaurang som har supergod mat att bjuda på. Stort buffébord också.

Härligt!

Vi gjorde upp att de andra tar med sig pizza hem när de slutat jobbet.

Då slipper alla att  laga mat, diska, eller duka eller....Gott att bara kunna vara.

Det har varit mycket av "bara kunna vara" för min del under semstern min. Måste ladda upp mig. Inte kommer man upp i Duracellnivå, men en bit på väg i alla fall.

Kanske kunde de ha en dropintid i stán till mig. Vore härligt att bli klippt.

******************* 

Barna längtar ju efter kattungarna som jag skulle hämtat i onsdags. Men de får växa till sig mer för de äter dåligt själva. Hon ser ju att maten försvinner men vet inte exakt om det är de 2 vi ska ha eller de andra + vuxna katter som tar det mesta. Så vi väntar, tills det är helt klart att de äter redigt själva.

Ha de gott då!

Från en solig stuga i Arvika.


Ovido - Quiz & Flashcards