Direktlänk till inlägg 1 maj 2008

1:a Maj.

Av Jag, mitt i livet - 1 maj 2008 10:20

D blir lungt här idag.

Har just kommit upp. Jag brukar sällan sova till 10, men idag..

Barna ser om filmen de hyrt till halva priset hos Telia. Det småregnar ute så de kan passa på...

Handla gjorde jag o ena tösa igår, det känns gott att öppna kylen och allt finns. 10 liter mjölk går åt i ett nafs här hos oss.


Ska ladda diskmaskinen snart. Den fungera inte när den skulle startas igår em.

Väntade hem mekanikern, alltså gubben min, och han fixade det också!!!

Men då hann jag ju bara köra en maskin och det var ju massor till som var sedan middagen. Jisses om jag skulle ha handdiskat allt...!?


Klockan 6 imorse var jag vaken med pojken som hade huvudvärk. Han fick en halv Alvedon och somna om och nu har han inge ont säger han. Det var gott det.


Skulle allt vilja att det slutade dugga för vi har ju planer på att göra lite ute..Stolparna till andra hagen är nere i mark nu, men det ska ju dras tråd, osv..

Vi får se efter dagen ha gått, vad det blev av.

Nu måste jag ta fram skinkszzznitzzzel till middagen...


Ha det gott nu!

 
 
eva

eva

1 maj 2008 11:42

Här gör solen tappra försök att tränga igenom den gråa himlen. Ska ha en lugn och skön slappedag. Hoppas ni får gjort det ni har planerat. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

1 maj 2008 12:21

Ønsker deg en flott 1.mai
Sol og vind her, og skulle ønske det var vindstille.
Prøver å mote meg opp til å ta med hunden ut,men må tenke på HVOR..orker ikke bare gå her i sentrum, eller i boligfeltet heller, så vi må kjøre noen steder.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

2 maj 2008 00:02

Här började dagen med strålande sol och avslutades med ett kraftigt regn.
Så det har inte blivit något gjort utomhus för min del idag. För dum som jag var så började jag med att städa inomhus. Var lagom klar när regnet började. Blää, ogjort jobb då vi har sex hundar som går ut och in efter behag.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards