Direktlänk till inlägg 3 maj 2008

Pengarna rullar iväg.

Av Jag, mitt i livet - 3 maj 2008 18:16

Idag har det gått några tusen till hö åt hästarna. Men då har de å andra sidan väldigt länge framåt.

Gubben är iväg och hämtar ett lass till, starkaste tösen är med...

Blev hemma med pojken jag, eftersom han började blöda näsblod på hemvägen förra resan. Gott för´n å ta´t lungt i soffan ett slag. Han är utan feber idag, som gott är.


Jisses, 19 kr för en Dajmstrut, tar de nu! Alla barnen ville ha varsin så jag o gubben avstod från glass vi....snällt, eller hur? Mot plånboken i a f...


Vädret har varit på rätt sida idag. Mestadels. Det har kommit några regnstänk, men gått över snabbt igen.


Tänk vad dagarna rusar förbi! I onsdags hade jag 4 dagars ledigt framför, nu är det snart 3 av dom bakom...


Ska gå ner och knäppa på kaffet nu, tills gubben kommer tillbaka.


 
 
UnderCover

UnderCover

3 maj 2008 21:17

Kan tänka mej att det är rätt skönt att ha hästskafferiet fullt även om det sved i plånboken...
Hoppas kvällen blir vilsammare än vad jag antar att dagen varit

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

3 maj 2008 21:26

Djurens mat kostar oftas mer än våran mat
Men det käns tryggt när foder tunnerna är fulla

http://Prilyckans

 
Marianne

Marianne

4 maj 2008 00:27

Djurfoder kostar massor och det är inget man kan snåla in på heller. Men vi får massor tillbaka av våra djur, så de är värda varenda krona. Men tyvärr kan man inte säga det om en glasstrut för 19: - . Hutlöst dyrt.
Jag köper hem glass i storpack. Men vi har ett par mil till närmaste butik, så det är både lönsamt och sen en nödvändighet att ha välfyllt i frysen när suget sätter in.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
eva

eva

4 maj 2008 09:18

Ja, även hästarna behöver ju mat så det är bara att betala och se glad ut. Ni sparade ju några kronor, när ni vuxna avstod från glassen. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards