Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Live ruller på.

Av Jag, mitt i livet - 7 november 2008 09:27

 Ja så ärrä. Drar litt här om hô som ha hänt sen sist.

Trisse ha itte komme hem tebaka , än.

Jä sluter itte o hoppes att han en dag står där som vanlitt.


Va te Nôrge förre freda´n.

A meste plånnboka . Se dä lött bli nytt foto te id-kort o nytt bankkort och sen da, allt ane som fanns i den plånboka får ho ju aldrig tebaka. Bl ane hade ho lagt tåssä sinne ringer en dag di skulle greje på fordon. Di la ho i myntfacke, å borte ärri. Trur itte vi återser den plånnboka nôn mer gang.


M ä utsätt för mobbing på skolan. Dä är ra inge rolitt.

Jä blir alldeles ifrå mä övver hôss onger beter sä mot rare.

Men di skä få re ut detta inna ho sluter 9an . Sönn om M som har svårt å ta igen te bra betyg mennas detta pågår. Ho måste ju ha minst G i kärnämna för å kônne söke vidare.....ut i live där ho förhoppningsvis möter vôxnare ungdommer.


Den äldste hästen är ju på väg te slakt, bare jä ha fått ett pass på`n. Ha ri hört nô se domt!?

Ska han lutte ha ett pass för te bli slakta!!??

Han ä 25 år gammal o ha gjort sett som häst.

 Den andre hästen blir da ensam kvar. Har tänkt låne ut èn om det är nôn därute som känner sä hugad å ta hann omén. Han ä snäll som ett lamm.




Te sönndán ärrä ju Fars dag. Fast dä ä itte nô stort här hos ôss. Han får att vänte mer på Fars natt...! ;0)

Fyller år gär jä te vecka som kommer. Inge märkvärdigt, men hôss dä än ä se vänter en att hôrt år ända. På tisdá är dä....

Ha dä bra nu alle !


 
 
Ruth

Ruth

7 november 2008 10:19

Välkommen tillbaka ! Orkade inte traggla mig genom hela inlägget när du har skrivit på mål:( Ser att du har förlorat din plånbok, det är för sorgligt och ledsamt. Hoppas du har fått spärrat alla kort som var i, huvva, vet hur det känns och hur ledsamt det är..
Ha en bra helg !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
eva

eva

9 november 2008 09:06

Kul att se dig här igen. Ja inte fattar jag allt när du skriver på dialekt, men jag hänger med på det mesta. Roligt att kunna skriva på dialekt. Ha det så gott och sköt om dig. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
maki till Yvonne

maki till Yvonne

19 november 2008 15:43

Du får änna ursäkta,,,,jag är ju invandrare, då är dialekter desto värre än språket i sig.
Är det värmländska? västgötska? skickar texten till Arvika för översättning isf. :-D
Plånboken, borta,,,,,det fattar jag, ucsh! Inge roli!
kram

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards