Direktlänk till inlägg 5 maj 2008

Måndag 5/5. Hemma.

Av Jag, mitt i livet - 5 maj 2008 09:46

Här är vi hemma idag, jag och pojken. Han har blött så mycket näsblod under helgen så jag vill ha en dag utan en enda gångs blödning innan han får åka på fritids. Han är väldigt lugn själv när det blöder. Men man vet inte hur andra reagerar när de ser blod.

 ***********************************


En del svimmar direkt.

En av mina arbetskamrater klarar det inte, hon svimmar av även när det blöder på henne själv. Hon fastnade i en maskin för ett tag sedan, och fick ju köras iväg då och sys... Fingret ser ju inte bra ut efteråt.


Jag satt själv i kläm för ett par år sedan. Med ett finger.

Har skadat den såpass att den smärtar och blir som bortdomnad när det är kallt, och så har jag förminskad styrka i den när den ska användas.

Vilka verktyg de hade när de kontrollerade detta med fingerns funktion! Imponerande!

Det händer ibland att det blir skador på arbetet. Finns mycket att fastna i o fördärva sig på.

En vän fastnade med håret för x antal år sedan. Gisses!

Det tvinnade håret i maskin så hon följde ju med närmare...det bev så tight att när de kom till sjukhuset med henne fann de en vingmutter kvar i skallen. Riktig rysare.

Första närmaste som såg henne skar av håret med kniv för att få loss henne från maskinen.

Sådana händelser fastnar i väggarna på arbetsplatsen.

 
 
Charlotte

Charlotte

5 maj 2008 11:21

Hur gammal är din son? Min son som är 16 har blött så mycket näsblod i sitt liv så tillslut reagerade varken vi eller hann något nämnvärt när det hände, det bara var så. Det har lugnat ner sig med åren men ibland så började han blöda utan anlening egentligen, vi kunde inte förstå varför eftersom han både ätit bra och inte ansträngt sig. Så nu vid 16 år kom jag på att jag skulle prova en sak, jag har uteslutet all mat/dryck som innehåller sötningsmedel och efter det har han inte blött igen. Det var nog säkert en 3-4 månader sedan sist och så långt uppehåll har det inte varit förr. Jag är inte bergsäker på att sötningsmedlet var boven, men man kan undra eftersom han blivit bra efter det. Hoppas sonen piggnar på sig under dagen, att blöda näsblod är inte roligt och tar på krafterna. Kram

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

5 maj 2008 11:27

Charlotte: Han är8 år. Har , som jag kan minnas, inte blött näsblod någon gång förr i hela sitt liv. Men nu har det hållit på till och från , hela helgen.
tack för tipset om sötningsmedlet. En riktig sockerbov är han ju... ;0)

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

5 maj 2008 14:00

Min sønn som snart blir 13 har også blødd mye neseblod. Vi var hos legen og han penslet et stoff i neseveggen til han, der han så hvilken blodåre som blødde. Det er veldig effektivt, og han har ikke blødd siden da, og det er lenge siden nå.

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
eva

eva

5 maj 2008 14:11

Eftersom jag har jobbat inom förskolan och är nu på en skola, så har jag plåstrat om ett antal ungar. Jag klarar av situationen, men när det väl är omplåstrat, skolsköterskan eller någon annan tagit över. DÅ blir jag svimfärdig. Kan även bli svimfärdig när jag skadar mig själv. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

5 maj 2008 19:47

Hos oss kom näsblodet som ett brev på posten när barnen inte sovit tillräckligt...

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards