Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Jag, mitt i livet - 11 maj 2008 20:42

Med ett öga som jag konstaterat att jag har en vagel i, så har det gått bra att vara med o greja ändå idag.

 Äntligen har hästarna fått sin nya hage med gräs i. Men de fick komma dit endast en timme idag...det blir för mycket av det goda annars i början. Vi drog tråden och sen kopplade vi in strömmen  och då blev det allt noga inspekterat ifrån två hästar, vad vi höll på med egentligen....

Sen när M skulle hämta dom och leda dom till det nya, ja då var de hux flux längst bort i gammelhagen....Men när hon ropade kom de galloperande fram till henne båda två. Då var hon lycklig!

Myrten skulle nog ta en fluga på strömtråden för han fick sig en rejäl stöt och sprang iväg i ilfart. Han tar nog inte i tråden mer... Såg riktigt förnärmad ut senare när han kom in igen.


A har mekkat med samma moped som igår. Oj vad det lät av svordommar ett tag....men men, de måste få förska finna lösningar själva...


Det blev Mc Donalds tugg idag. Inte mycket att ha jämfört med hemlagat ...


Sen det läskigaste idag....

Det händer alltid   saker här hos oss, som vi ofta ser tillbaka på och kan skratta åt när det gått ett tag...

Idag trampade A på krattan utanför garaget....Vad händer då , när man ser på film o så...Jo, man får skaftet i skallen...

Det fick hon!

A är tålig. Oftast. Men inte när det gäller krattskaft, å de kommer upp o slår till henne i skallen. Efter gråten kom hon å visade glasögonen. De är ju paj. Å en rejäl bula där skaftet träffade.

Så imorgon em bär det iväg till Karlstad och höra huruvida det ska lagas eller bytas ut...


Här tar vi kvällen nu, tre bulfria pers, en moder med en bula i ögonlockskanten och en tös med en bula vid vänster tinning....

                                                  
  ***

Av Jag, mitt i livet - 11 maj 2008 03:37

Här sitter jag då i ottan. Med ett öga som gör ont och inte går att ha stängt. Det gör mindre ont om det är öppet...

Det var när jag o D var ute vid hästhagen med kamerorna som det kom något innanför glasögonen. Fick av mig dom och tyckte det stack till i ögat innan jag fick bort "något".

Sen blev det ondare allt eftersom timmarna gick.

Har sovit lite, men vaknar ofta för att ögat rinner och smärtar.


Fåglarna kvittrar in genom det öppna fönstret, vilken ljuv musik!

Ska försöka somna om igen......

Ovido - Quiz & Flashcards