Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Ögat ser inte bra ut.

Av Jag, mitt i livet - 11 maj 2008 03:37

Här sitter jag då i ottan. Med ett öga som gör ont och inte går att ha stängt. Det gör mindre ont om det är öppet...

Det var när jag o D var ute vid hästhagen med kamerorna som det kom något innanför glasögonen. Fick av mig dom och tyckte det stack till i ögat innan jag fick bort "något".

Sen blev det ondare allt eftersom timmarna gick.

Har sovit lite, men vaknar ofta för att ögat rinner och smärtar.


Fåglarna kvittrar in genom det öppna fönstret, vilken ljuv musik!

Ska försöka somna om igen......

 
 
Ingen bild

skånetösen

11 maj 2008 07:30

tycker du borde bege dig till farbror dr! tänk om det var en geting el nåt som hann sticka dig? kanske du behöver nåt avsvällande, antihistamin el så...var rädd om synen!

 
eva

eva

11 maj 2008 08:46

Blir inte ögat bättre, så måste du kontakta sjukvården. Ögonen är ju väldigt känsliga, så de blir lätt irriterade. Hoppas du kunde somna om. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne kypar med ena ögat

11 maj 2008 09:40

Tack för råd!
Jag kan ju inte köra bil med endast ett öga öppet....så jag har skickat gubben min in till butiken efter ögonskölj till att börja med.
Han får kaffe som belöning, det kan jag fixa med båda ögonen stängda!
Blir det inte bättre under dagen får det bli dr! Jag somnade om ett litet tag, men med avbruten sömn är man vissen i knoppen idag... ;0)

 
Ruth

Ruth

11 maj 2008 09:50

Ögonen skall man vara rädd om så jag skulle nog kontakta sjukvårdsupplysningen och be om ett råd, kan ju bli en förödande inflamation inne i ögat som kan leda både till det ena och det andra, sök vård !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

11 maj 2008 11:58

Jeg stiller meg i rekken av de som BER deg gå til lege med øyet ditt.
Jeg skal følge med på bloggen og se til at du gjør som du får beskjed om:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

11 maj 2008 13:52

Oj då, hoppas du blir bra i ögat snart och att
ögonsköljet funkar!

Stor kram!

http://Frump.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

11 maj 2008 17:24

Du kanske skulle ta dig till en doktor? Man har ju inte så många ögon...
Hoppas att det blir bättre snart!

http://trollpackan

 
Charlotte

Charlotte

11 maj 2008 20:34

Ögon ska man vara rädd om, hoppas det gick bra för dig. Stor kram!

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 maj 2008 10:05

Usch så obehagligt. Jag råkade själv få något skräp i ögat för två veckor sedan. Envis som man är så gick jag inte till DR. Ögat svullnade upp och ögonskölj flyttade bara runt skräpet i ögat. Jag tog då och tryckte i så mycket Viscotears gel som fick plats i ögat. Tack och lov så åkte skräpet ut efter ett par timmar och 4 behandlingar med Viscotears gel.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards