Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 21:01

.....är det för mig och gubben med inlämnandet av deklarationen. Men nu är den inlämnad!

Det blir väl några kronor tillbaka för mig. Det har ju med resorna till / från jobbet att göra, annars finge jag nog betala tillbaka....

Skattekontoret ligger alldeles vid polisen inne i stan. När jag skickade in blanketten for de därifrån, poliserna alltså, i en faslig fart. Tösen min blev bekymrad, men jag sa att det är lungt, det är inte oss de är ute efter...

;0)

*****************

Lite längre bort fick vi se att de stoppat några ungdommar i en till synes flott bil, men frågan är vad de hade gjort som orsakade denna utryckning....

Tösen körde fint förbi. Vi hade alla papper med och så, så jag tror allt vi tål att bli stoppade om det skulle hända.

**************************

Jag har gått denna "kurs för handledare" innan hon fick börja övningsköra.

Något som jag tycker är mest för att dra in pengar. 325 kr / person. Både eleven och handledaren måste gå den tillsammans. Skulle sedan gubben min gå samma kursen för att köra med henne så måste hon med och gå kursen igen.

*****************************

Har hyrt en stor släpkärra till hökörningen imorgon.


Ha en bra kväll nu alla!

Jag tar lite kvällsmat med den febriga pojken, sen blir det kvällen.

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 12:10

Har bara det sista höet att hämta hos grannen. Sen är det slut.

Men jag har nyss talat  i tele med en bonnmora  som ska sälja av sitt sedan i fjol sommar, för att få plats med det nya frampå...

Dit bär det iväg imorgon med två bilar med varsin kärra bakpå, för att hämta så mycket hö som möjligt på en och samma resa.

Jag är nöjd att det ordnar sig till slut...!

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 08:33

Just nu sover ett barn, ett annat är vaket men lyssnar i sängen på en ljudbok, ett tredje barn vilar, med feber i kroppen, i tv-soffan, framför barnprogrammen.

Tack till er som önskar honom piggare.

Själv behöver jag mycket kaffe!

Ska bli det snart.

Gubben jobbar som vanlig dag han, så vi är "ensamma hemma". Vet inte vad som står på tur idag men dä ä inga rå om dä itte blir nô gjort heller...

Igår blev det inte skinksnitzel till middag. Det blev kycklingfilé. Men idag blir det skinksnitzel!

Det formligen "spöregnar" här. Vem har sooolen???  

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 08:31

Hoppas jag inte chockar er med de ändrade färgerna här inne. Vet inte riktigt, ännu, om jag är nöjder själv...

Ser det för illa ut , så tala om!

Kände i a f att det var dags att byta bort det andra...

Ovido - Quiz & Flashcards