Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Lika sent varje år...

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 21:01

.....är det för mig och gubben med inlämnandet av deklarationen. Men nu är den inlämnad!

Det blir väl några kronor tillbaka för mig. Det har ju med resorna till / från jobbet att göra, annars finge jag nog betala tillbaka....

Skattekontoret ligger alldeles vid polisen inne i stan. När jag skickade in blanketten for de därifrån, poliserna alltså, i en faslig fart. Tösen min blev bekymrad, men jag sa att det är lungt, det är inte oss de är ute efter...

;0)

*****************

Lite längre bort fick vi se att de stoppat några ungdommar i en till synes flott bil, men frågan är vad de hade gjort som orsakade denna utryckning....

Tösen körde fint förbi. Vi hade alla papper med och så, så jag tror allt vi tål att bli stoppade om det skulle hända.

**************************

Jag har gått denna "kurs för handledare" innan hon fick börja övningsköra.

Något som jag tycker är mest för att dra in pengar. 325 kr / person. Både eleven och handledaren måste gå den tillsammans. Skulle sedan gubben min gå samma kursen för att köra med henne så måste hon med och gå kursen igen.

*****************************

Har hyrt en stor släpkärra till hökörningen imorgon.


Ha en bra kväll nu alla!

Jag tar lite kvällsmat med den febriga pojken, sen blir det kvällen.

 
 
Ruth

Ruth

2 maj 2008 22:55

Tack för förvandlingen, si det lönar sig att vara ärlig (jag var det :-) nu är bloggen behaglig för ögonen, och har fått en fin färgharmoni.
Grattis du lyckades och fixade det hela, duktigt gjort !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
eva

eva

3 maj 2008 07:55

Minns från min barndom att pappa och några grannar åkte ner till skattekontoret och lämnade in deklarationen ett par minuter innan tid gick ut. Det var en tradition som de hade. Själv var jag med ett par gånger när jag började deklarera. Det var något speciellt. Fråga mig inte varför de/vi gjorde så. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Charlotte

Charlotte

3 maj 2008 09:05

När maken gick med sonen på handledarkurs så fick vi betala drygt 700kr för båda. Lite dyrare här alltså. Men frågan är vad den har gjort för nytta?! Inte ett smack annat än att sonen la av att övningsköra. Jag tycker det borde vara familjepris på denna kurs så att alla som fyllt 16 kan gå samtidigt med båda föräldrarna, så man slipper fler gånger. Undrar om man får betala dubbelt för barnet om man båda föräldrarna går samtidigt med barnet???

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

3 maj 2008 09:27

Charlotte : De smartaste av alla på vår kurs var en familj där både mamma, pappa, syster och hon som skulle övningsköra gick samtidigt. Flickan betalade en gång , lika som de andra i familjen. Men de fick ju betala därefter, 4 x 325 kr. Hutlöst pris!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards