Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Jag, mitt i livet - 25 maj 2008 21:17

Då mina barn hade sin Morfar som favvorit när han levde tillägnar jag hans minne med denna sångtext. Han skulle haft födelsedag idag...



"Lasse Berghagen - En kväll i juni"

Ja det va´ en kväll i juni, då när sommarn e´ som bäst
Hon dansade för morfar som hon gillar allra mest.
Hennes morfar satt å nynna på en sommarmelodi
Plötsligt spratt de´ till i gubben, han blev ung och han blev fri

Han tog av sig sin kavaj sparka av sig båda skorna.
Å så spotta´ han ut snuset och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng

Na na na na na na na na na na na nana na na na na na na na na na na na na na na na na na na
La la na na na na na na na na na na na na na La la na la la la na na na na na na na na na

Så mindes han å sa;Ja du skulle sett din mormor,
Hon va´ lika grann som du där hon dansade i gräset likadant som du gör nu
Hennes hår var blekt av solen hennes mun var smultronröd
Hon va´ ljuvlig som en lilja hennes kärlek va´ som glöd

Så jag tog av mig min kavaj sparka av mig båda skorna.
Å så spotta´ jag ut snuset och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, jag var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng
Na na na na na......... "

Av Jag, mitt i livet - 25 maj 2008 20:57

Den har varit bara underbar!

Fick en gåva tidigt i morse.

Blev så himla glad för den!

Men det var inget måste med paket på Mors dag, men vill de ge så har de ju fått den gåvan själva, att just kunna ge gåvor till någon de tycker om...! Fick den här:

Den är underbar!

På motsatta sidan sätter man in ett värmeljus och denna röda"blomman" smälter då ner till en doftande massa...

Mmmm!

Denna röda luktar jordgubb.

Den har redan smält en gång , ihop med middagen.

Den bestod idag av Grillad filé och potatissallad.

Mätta och belåtna har vi sedan åkt til kyrkogårdarna till respektives gravar åt föräldrarna, med syrener.

Sedan hem för en fika och sedan en tur till stadsparken och tagit lite foto. Å hemma igen nu.

Liljekonvaljerna i vasen i köket doftar härligt, också de fådda av barnen.

Det finns kaffe kvar i termosen nere. Jag tror allt jag tar mig en kopp till nu...

Ha en bra kväll alla Mammor och alla andra med förstås!

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards