Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Till minne av min Far.

Av Jag, mitt i livet - 25 maj 2008 21:17

Då mina barn hade sin Morfar som favvorit när han levde tillägnar jag hans minne med denna sångtext. Han skulle haft födelsedag idag...



"Lasse Berghagen - En kväll i juni"

Ja det va´ en kväll i juni, då när sommarn e´ som bäst
Hon dansade för morfar som hon gillar allra mest.
Hennes morfar satt å nynna på en sommarmelodi
Plötsligt spratt de´ till i gubben, han blev ung och han blev fri

Han tog av sig sin kavaj sparka av sig båda skorna.
Å så spotta´ han ut snuset och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng

Na na na na na na na na na na na nana na na na na na na na na na na na na na na na na na na
La la na na na na na na na na na na na na na La la na la la la na na na na na na na na na

Så mindes han å sa;Ja du skulle sett din mormor,
Hon va´ lika grann som du där hon dansade i gräset likadant som du gör nu
Hennes hår var blekt av solen hennes mun var smultronröd
Hon va´ ljuvlig som en lilja hennes kärlek va´ som glöd

Så jag tog av mig min kavaj sparka av mig båda skorna.
Å så spotta´ jag ut snuset och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, jag var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng
Na na na na na......... "

 
 
maki till Yvonne

maki till Yvonne

26 maj 2008 02:09

Tänk,,,har man mor så har man far!
Liljekonvaljer doftar underbart,,,,har lagt på minneslunden till ALLA mammor (mödrar).
Ha det gott!
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
sus

sus

26 maj 2008 09:42

Sjunger oxå!
Kram!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 maj 2008 10:48

Tycker dessa dagar är svåra, kan inte förlika mig med att de är borta* saknaden känns tung när minnena angriper från alla håll. Roligt för dig att bli ihågkommen så fint:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
eva

eva

26 maj 2008 18:31

Vilken fin uppvaktning du fick på Mors dag. Liljekonvaljerna luktade jättegott. När jag läste texten till "En kväll i juni" hörde jag Lasse Berghagen inom mig sjunga den. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards