Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Hö till hästarna.

Av Jag, mitt i livet - 2 maj 2008 12:10

Har bara det sista höet att hämta hos grannen. Sen är det slut.

Men jag har nyss talat  i tele med en bonnmora  som ska sälja av sitt sedan i fjol sommar, för att få plats med det nya frampå...

Dit bär det iväg imorgon med två bilar med varsin kärra bakpå, för att hämta så mycket hö som möjligt på en och samma resa.

Jag är nöjd att det ordnar sig till slut...!

 
 
eva

eva

2 maj 2008 12:37

Lycka till med höhämtningen. Men ni är väl vana att packa släpkärra med hö?! Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

2 maj 2008 13:41

Ja vi har hämtat höbalar på släpkärra hela tiden vi har haft hästarna. Så det är inga problem. Å andra sidan kan ju vad som helst hända under resans gång...

 
maki

maki

2 maj 2008 13:45

Är det inte barnen ,så är det hästarna,ho-hoo jaa-jaa.
pust och konk.
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
sus

sus

2 maj 2008 16:10

Kommer ihåg från barndomen när folk med travhästar ringde och ville köpa hö av pappa. Vi hade hässjehö som ansågs extra näringsrikt för travande hästar.
Pappa väntade gärna lite med att sälja av det sista; "tillgång och efterfrågan"...


Trevlig helg!

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

2 maj 2008 16:53

Så bra at det ordner seg med høy til hestene da!
Jeg har vært nødt til å kontakte legen i dag for å få hostemedisin, før jeg hoster lungene ut av kroppen.
Ha en fin fredag!

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

2 maj 2008 17:04

Sus: Ja det är ju känt att det styrs av tillgång o efterfrågan = priset. Så här det sista före sommarbete är det många som är utan hö och då kan de ta mer betalt de som har att sälja. det här var allt gångbart pris, 1.25 kr/kg. Plus hämtandet i bensinpengar då förstås...

Sissi: Hoppas du får nå riktigt "duradam" av läkaren, så hostan ger ned sig. Det gör riktigt ont det där!

 
UnderCover

UnderCover

2 maj 2008 17:53

Åka hölass har jag alltid velat, men aldrig lyckats med...ja inte ett så'nt hölass då alltså :o)
Hoppas det går bra och att solen skiner på er och höet...

Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

2 maj 2008 18:54

Har en gammal trähäst som står uppe på vinden, den är billig i drift och klagar aldrig på att den inte får någon mat eller ridtur nu mera, suck för den tror jag .

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

2 maj 2008 19:32

Såg att du kikat in på min blogg, så jag passar på att kika tillbaka ;))

mvh Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards