Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Kväll nu.

Av Jag, mitt i livet - 11 maj 2008 20:42

Med ett öga som jag konstaterat att jag har en vagel i, så har det gått bra att vara med o greja ändå idag.

 Äntligen har hästarna fått sin nya hage med gräs i. Men de fick komma dit endast en timme idag...det blir för mycket av det goda annars i början. Vi drog tråden och sen kopplade vi in strömmen  och då blev det allt noga inspekterat ifrån två hästar, vad vi höll på med egentligen....

Sen när M skulle hämta dom och leda dom till det nya, ja då var de hux flux längst bort i gammelhagen....Men när hon ropade kom de galloperande fram till henne båda två. Då var hon lycklig!

Myrten skulle nog ta en fluga på strömtråden för han fick sig en rejäl stöt och sprang iväg i ilfart. Han tar nog inte i tråden mer... Såg riktigt förnärmad ut senare när han kom in igen.


A har mekkat med samma moped som igår. Oj vad det lät av svordommar ett tag....men men, de måste få förska finna lösningar själva...


Det blev Mc Donalds tugg idag. Inte mycket att ha jämfört med hemlagat ...


Sen det läskigaste idag....

Det händer alltid   saker här hos oss, som vi ofta ser tillbaka på och kan skratta åt när det gått ett tag...

Idag trampade A på krattan utanför garaget....Vad händer då , när man ser på film o så...Jo, man får skaftet i skallen...

Det fick hon!

A är tålig. Oftast. Men inte när det gäller krattskaft, å de kommer upp o slår till henne i skallen. Efter gråten kom hon å visade glasögonen. De är ju paj. Å en rejäl bula där skaftet träffade.

Så imorgon em bär det iväg till Karlstad och höra huruvida det ska lagas eller bytas ut...


Här tar vi kvällen nu, tre bulfria pers, en moder med en bula i ögonlockskanten och en tös med en bula vid vänster tinning....

                                                  
  ***

 
 
Filifjonkan kikar in

Filifjonkan kikar in

11 maj 2008 21:23

hej på dig. oj har du fått en vagel det som är så irriterande hoppas den går bort fort. Men krattskaftet i skallen lät ju inte heller så där roligt tråkigt att glasögonen gick sönder tur det inte gick illa åt ögonen ialla fall.Ja det rör på sig i en familj så är det bara...

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

skånetös

12 maj 2008 07:49

va skönt om det bara var en vagel! även om de kan göra väldigt ont förstås.
stackars A med sina glasögon o krattan tur hon inte gjorde illa ögat också!! hoppas ni kan skratta åt det snart! det är ju som sagt en klassiker o kliva på kratta...hihihihi

 
Ruth

Ruth

12 maj 2008 08:31

Konstigt, en olycka kommer sällan alena. Tråkigt med glasögonen, bulan försvinner ju, men glasögon är en dyr post. Hoppas ditt öga snart mår bättre, en vagel har jag aldrig råkat ut för. Skönt för hästarna att få komma i en stor hage, äntligen sommar även för dom oxå. Nej, nu är kaffet klart. Ta det lugnt i dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
eva

eva

12 maj 2008 09:35

Vad skönt att det inte var något värre än en vagel, men det kan ju göra jätteont sägs det. Hoppas det går över snart. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

12 maj 2008 12:36

Håper øyet er bedre i dag!
Jeg lurer på hvorfor det er den med briller i en familie som alltid går seg på saker? Sønnen min har briller, og det skjer OFTE saker med de brillene,,,

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
maki till Yvonne

maki till Yvonne

12 maj 2008 16:20

Vilken otur!
Skölj med koksalt, det är bra till allt!
Och kratta på pannan, inte bra alls.....Kunde gott riktigt illa!Glas i ögon, aj,aj,aj.
Fotvård, det är absolut det viktagaste att unna till sig!,. Känns så skönt.
Pingst eller torsdag, nog finns det alltid ngt att göras!
Ha det gott och krya på från vagel, usch.
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

12 maj 2008 20:18

Jisses vad ni ligger i! Hinner fixa både det ena och det andra...bulor å vaglar och jag vet inte allt :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Filifjonkan tittar in

Filifjonkan tittar in

12 maj 2008 22:10

Tittar in för att säga godnatt och hoppas ditt öga är bättre ikväll.

http://filifjonkan-se

 
sus vet hur det känns

sus vet hur det känns

12 maj 2008 23:14

Kratta har jag också trampat på och fått i ansiktet. Det gör ont! Hoppas A kände sig lite bättre senare och att glasögone kan fixas...
*blåser på bulor och skickar över tröstkarameller*
Kramen!

http://sefyrin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards