Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Jag, mitt i livet - 13 juli 2008 15:11

...det är lugnt här hos oss. Ett härligt lugn.

M har bakat en kladdkaka till oss. Det pep i timern nyss så den luktar gott ifrån sig, kakan.

Ska steke bacon till makaroner till middag. Det går åt 5 paket bacon här när vi drar igång ätandet. De ska vara knaprikt stekta, det fixar gubben jättebra!

Å så lite ostsås på toppen av det hela, MUMS!!

Åker till butiken ock köper mjölk senare, ingen brådska.


Gubben börjar jobba imorgon så det är jag och barnen hemma då. Han jobbar 2 veckor och har sen ledigt min sista semestervecka. Får se om vädret står mig bi, för då åker jag till Sölje camping och hälsar på en vän som har årsplats med husvagn där. Helmysigt!

Brukar ta med mig lite av varje. Potatissallad, kycklingklubbor, gott bröd, cider, sill i burk,...ja lite av varje som sagt.

Årlig tradition detta!

Bilden är från ifjol när jag och D tog vår husvagn dit och sov två nätter. Oj så mysigt det är! Han är alldeles nyvaken här.

De har så stor vagn  så om vi blir sugna på att övernatta får vi nog plats i vännens vagn. Jag har ju sålt min...Hrrm...       ;=(     ...

(Kan starkt rekommendera Sölje camping för de som ev vill besöka kulturstaden Arvika på semstern, men inte finner plats på nära håll. Det är väl 2 mil till stan från denna camping.)

Ser att jag måste beställa fler bilder till bloggen . Kommer det 2 nya katter i huset så lär det bli foto, (med ny kamera också).

Väntar med spänning på alla dessa goda ting = 3

Ovido - Quiz & Flashcards