Direktlänk till inlägg 30 april 2008

Måååårgooon!

Av Jag, mitt i livet - 30 april 2008 05:40

Setter här och öga hôller på att ramle ihop hele tia...d får bli på värmländska, se jä släpper å tänke på rikssvenska....

Skä på jobb snart framm te klôcka ett. Da sluter alle. E tå minne bäste kompiser kommer för å söke jobb där idag, dä blir att rolitt dä!

Men jä lutter få immä nôe i magen og om jä skä ôrke jobbe nô.


Di får ha´t se gôtt  ända tess i afta, da ä jä tebaka te dere.


Hoppes di klare å läse o begripe detta nu ra!

 
 
eva

eva

30 april 2008 06:05

Tror att det är lättare att förstå i skrift än i tal. Hade i alla fall inga problem att läsa och förstå. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Filifjonkan stavar sig fram

Filifjonkan stavar sig fram

30 april 2008 12:02

Pust nu så vet jag vad du skrivit hoppas dina vänner får arbete då kul om ni kan jobba ihop alla tre, och lite i magen på morgonen är livsnödvändigt kaffe till exempel så kontoret vaknar.. Ha det gott själv så ses vi kanske i kväll när du kommit hem

http://filifjonkan-se

 
UnderCover

UnderCover

30 april 2008 18:49

Skojsigt med dialekter! Och jodå jag förstod varenda bokstav :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

30 april 2008 19:42

Du är bara för rolig du "Ler", den värmländska dialäkten blir allt svårare att förstå ju längre upp i Klarälvdalen man kommer. Där är alla ord halva, jisses så mycket dom får sakt på en ½ minut och oftast så förstår man hälften och får gissa sig till resten :-) !

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards