Alla inlägg den 9 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 9 april 2008 10:43

Underskatta aldrig en kvinna!


Polisen: Ni körde för fort!
Kvinnan: Oh, jag förstår.

Polisen: Kan jag få se körkortet.
Kvinnan: Jag skulle gärna ge er det, men jag har inget.

Polisen: Har ni inget?
Kvinnan: Jag har förlorat det fyra gånger för att ha kört onykter.

Polisen: Kan jag I stället få se registreringsbeviset.
Kvinnan: Tyvärr inte.

Polisen: Varför inte?
Kvinnan: Jag har stulit bilen.

Polisen: Stulit den?
Kvinnan: Jaa, och jag har dödat ägaren och styckat honom I bitar

Polisen: Vad har ni gjort?
Kvinnan: Delarna av honom ligger I plastpåsar I bagageutrymmet ifall ni vill kolla.

Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efterförstärkning.
Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar, och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.

Polis 2: Kan ni gå ur bilen?
Kvinnan: Är det något problem?

Polis 2: Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen, och mördat ägaren.
Kvinnan: Mördat ägaren?
 
Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan?
Kvinnan öppnar luckan, men där finns inget.
 
Polis 2: Är det här er bil?
Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.
 
Polisen är alldeles tyst.
Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort.
Kvinnan gräver I handväskan, tar upp sin plånbok, och räcker sedan över körkortet.

Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort,

inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!
Kvinnan: Jaha och snart påstår han väl att jag körde för fort också???

CSI

Av Jag, mitt i livet - 9 april 2008 09:53

Det är inte ofta jag ser på tv:n...Men om det är något jag VILL se så blir det ofta det här........

Gillar den typen av tv-program överlag.

Criminal mindes, law & order m m.

Sen kan det hända att det blir något avsnitt av House.

Himla bra!


Av Jag, mitt i livet - 9 april 2008 08:32

Här är då 

Recept  på

                                  Äppelkaka

200margarin

4 ägg
4 dl socker                                            
                                               
2 dl gräddmjölk                                        
    
5 dl vetemjöl                                          
     
3 teskedar bakpulver                                  

                                                  
                                                  
                                         "STRÖSSEL "

1½ dl kokkos

2 matskedar vaniljsåspulver

½ dl socker

1 matsked kanel

1 dl hackad mandel

6 äpplen                                            
                    



Smält smöret och låt det svalna.

Vispa ägg och socker pösigt.

Blanda vetemjöl och bakpulver.

Rör ner smör, mjölk omvartannat med mjölblandningen, i äggsmeten.

Smörj och bröa en liten långpanna och häll sedan i smeten.

Skala äpplena och gör klyftor av dom.

Lägg alla strösselingredienser i en påse. Låt äppelskivorna "skaka med" runt i påsen....   Fördela klyftorna i smeten och strö sedan över det som är kavr i påsen.

Grädda sedan i 175 * ca 30 minuter.

Känn med sticka så den är torr inuti.

Låt kakan kallna och skär sedan i lagom stora bitar.



Hoppas det ska smaka gott nu!

Självklart kopierar ni om ni vill!

Kram från mej!



Ovido - Quiz & Flashcards