Alla inlägg den 27 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 27 april 2008 18:12

Jag var först till kyrkan och lyssnade på barnens musical. Den var fin!

Pojken var så lycklig över att ha sovit borta en hel natt!

Men han hade vaknat och väckt fröken kl halv 6 i morse...

Halv 7 var alla vakna.


Hem och laga middag medan gubben o ena tösen var till tippen.

Vi åt och sedan ut igen, fast det duggregnade.

Har gett hästarna ytterligare en bit till hage.

Här står Briggen och väntar på att få komma in i det nya av hagen.

Ser inte alls regnigt ut på bilden....hmmm.

Här har båda fått komma ut på det nya och mumsar för fullt.

Gott för dom det.


Sen fortsatte vi med stolpandet av den helt nya hagen. Där ska gräset allt få växa upp rejält innan de får gå där. De trampar isönder rötterna på gräset så snabbt så det gäller att det är högvuxet från början.


Ja summan av dagen är att allt har gått bra. Pojken kommer nog att sova borta fler gånger.

Vi har fått en massa gjort ute, och inne fanns sedan kaffe och kladdkaka som yngsta tösen gjorde i stället för att vara med ute.

Hon blev lite trampad av ena hästen igår och hade ont i ena foten.


Hoppas ni andra haft en bra dag också!

Av Jag, mitt i livet - 27 april 2008 09:30

Nja inte i vår familj. Vila kan man väl göra lite emellanåt men annars är det allt fullt upp att göra vilken dag i veckan det än är.

Men det kommer lite duggregn nu, det skulle kunna vara dt som hindrar från att göra utesysslor....men nej då...

Kärran står lastad med bråten sedan vi rev bort ett litet tak från utsidan av uthuset igår. Alltså inte taket på själva uthuset... Ska lägga in bild senare.

Gubben åker med kärran till tippen och jag ska åka till kyrkan, för att se / hämta pojken.

Pojken som sovit borta ensam för första gången i sitt liv!

Han ska allt få berätta allt kul de har gjort medan han har varit där.

Väntar på att få träffa honom...!


Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards