Alla inlägg den 5 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 5 april 2008 14:17

Gick in på en butik i stan som heter Casalena....

.....där inne kan man bli stående hur länge som helst, i alla fall fram tills de stänger.

Bara att komma in o känna dofterna från alla doftljus hon säljer....

Sedan har hon så mycket fina saker också. Behövde en tjock plånbok om jag skulle köpa mycket där inne. Idag blev det som är i detta paket:

Det doftar ut genom kartong och papper !

Hoppas att C blir glad för det som är inuti....Kan ju inte avslöja redan nu vad det är , ifall hon läser bloggen;)

Men jag kan ta foto när hon öppnar...    :=)

Av Jag, mitt i livet - 5 april 2008 08:59

 Idag ska vi råkas igen. Jag och tre väner. Senast var vi här hos mig. I em ska vi till C. Ska in till stan och köpa en liten present , hon fyller år nu snart...

Vi äter gott o babblar och skrapar Trisslotter. Har vunnit lite smått ännu men det stora väntar vi förstås på. Tiden går för fort när man har roligt! Brukar vara hemma nån gång på natten inna vi är klara med allt vi vill diskutera o  göra.

Tur att man har vänner!

Det är gott. Både med de i datavärlden och i verkligheten.

Av Jag, mitt i livet - 5 april 2008 07:02

Han fick en bok en dag denna veckan.

Inte en skolbok utan en bok som en omtyckt flicka hade gjort.

David älskar blommor. Boken handlade just om blommor.

Hur man kan så dom, köpa för att ge bort, plantera om osv.

Mellan sitt skrivande hade hon satt in fina bokmärken- med blommor!

Han var såååå stolt när han visade mej den, men samtidigt generad...

Tänk att han fått en bok av Elin, som handlar om det han gillar mest!?

(Undrar vilken plats Elin kommer på?)

Tårarna brände bra inom ögonlocken när jag läste boken. David stod ju med så jag höll tårarna inne tills jag lämnade boken tillbaka och sedan fick säga att jag måste gå på toa en sväng....Han är ju i den åldern så han kanske trott att jag var ledsen, för att tårar betyder mest att man är ledsen, säger han.... (Själv kan jag ju trilla tårar i glädje, ledsamhet, ilska, sorg, medlidande OCH ett riktigt skämt kan också få mej att gråta.)



Träffade mamman till Elin igår em och gav både henne och Elin beröm för boken....det sista skapade en såååå generad tös så det blev inte långvarigt... Men mammor emellan hade vi nog kunnat stå där ännu och prata om boken och våra goa barn.

Det här är sådant jag minns allt eftersom barna växer upp!

De ger en mycket efter vägen.....

Från en stolt mamma.




Ovido - Quiz & Flashcards