Alla inlägg den 17 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 17 april 2008 20:06

Inte blev det nå snabbmat här inte.

Gubben gjorde i ordning pommes - de riktiga med räfflor - frites med stekt korv. Jaja, det gick allt bra det med.

Möe senap på och pommesfriteskrydda + möe mjölk.

La mej på soffan en stund medan gossen såg på Starwars. Far i huset kom och såg och mindes när han var och såg samma film för X antal år sedan. På bio. Det fanns väl varken DVD eller VHS då, tror jag...

 Därmed blev det just bara vila för mej, ingen liten 5-minuters tupplur där inte.... 

 Så då tänkte jag att jag kan kolla genom lite bloggar i stället.

Planerar för imorgon att.


  •  1 Ha sovmoron till kl halv 8...ca.  Behövdes ingen kraftansträngning till det ;)
  •  2 Skjutsa barn till skolan.
  •  3 Starta kaffebryggaren.  Den låter som den drar det sista nu....07.56.
  • Innan skjutsa barn till skolan, stoppa i tvättmaskinen.

      ( 07.56...gisses nu blir det brått med det här!! Men jag hinner om jag inte sitter bort tiden här då..marsch iväg nu....!)

  •  5 Vänta på tvättmaskinen går klart: å då menar jag ute för jag har även planerat att solen ska skina på mig imorgon.
  •  6 Hänga tvätt utomhus på tork.
  •  7  Starta nästa tvätt...osv osv.
  •  8 Stoppa   lite , blir gärna mycket....mat i magen. Emellan kaffekopparna...
  •  9 Ev råka min bror i stan på ett café. Om detta blir aktuellt faller automatiskt punkt  5 ,  6 och 7 bort. Utom det med solen i punkt 5.
  • Familjen samlas väl hemma som vanlgt när jobb och skola är slut för dagen.
  • Middag. Gott får det bli. Kött m sås , det är gott!       (kl 12.12 tar jag fram köttfärs ur frysen..det blir köttfärssås istället)

        *******här fanns det ett ganska långt tidsglapp.*******

  • Soffan! Med något bra program...om de hinner med det på televisionen innan ögonen ramlar ihop...   mina alltså.

Det var planeringen det. Inte alls säkert att det blir som en planerat. Det är jag varse om mycket väl.

Att träffa min bror står högt på listan över önsketänkande. Han jobbar i Norge under veckorna och har sin särbo i Norrland så det blir inte ofta vi råkas.


Nu är jag trötter. Ha en bra kväll alla!

Av Jag, mitt i livet - 17 april 2008 16:20

Har nyss gått till postlådan iförd endast t-shirt. Ja, lite annat också förstås , men på överkroppen då...

Det har blivit våren alldeles idag.

Detta skriver jag för att ha lite tillbaka blick senare om man undrar hur det var ...

Å ingen post var det i lådan heller så jag fick mej en massa luft i härlig sol!!!

Gubben lämnar gossen på hans grej idag och sedan blir det nog någon sorts snabb mat. Pizza eller kebab eller hamburgare eller sallad eller....mmmmmmm!

Väntar!

P.S

Hörde du smällen Under cover?

Ovido - Quiz & Flashcards