Alla inlägg den 14 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 15:47

 




Titta! Här är de ju! De fina sockorna jag köpte av Sissi-Mor.

De passar på MINA fötter alddeles perfekt! Detta blir något att ha på sig när en känner sig "frösa" som vi säger här.

Tack än en gång Sissi! Kram och tack för det fina vykortet du sände med. Förstod jag rätt...                 Var det             *nu ska jag gissa*     ett av dina syskonbarn som var fotografen?

Du får förklara när du läser det här!

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 13:11

Å ja blir så våt om både skor och strumpor.....

Var det Sten& Stanley som gjorde den tro?


Medan det ändå ska ösregna hela tiden så eldar jag i kamin och lite mys med levande ljus.

 Det är en fröjd det!

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 11:10

De två hästar vi har är M & B.

M är en avlagd travare . Gick så sent som i Augusti -07 sitt sista lopp.

Det var just innan han kom till oss.

Här får han bli riden,den tid han blir kvar här.

Han kan ju inte galoppera, men jädrars vad det går undan när han travar!

Skumpigt tycker yngsta tösen, det är hon som är ridkunnig av oss i familjen.

Han är mörkt brun, ser nästan svart ut. Är hur gosig och snäll som helst. Gossen på 8 tar han det extra vackert med om han går in till dom i hagen....som att han ser att han är mindre. :)

Det är M som har tagit kommandot av de två i hagen däremot.

****************************

B , han är 23 år gammal. Men det märker man då inte på honom. Han är hur pigg som helst, både i hagen och vid ridturer. Fjäskar så otroligt när man kommer in i hagen och han vill ha något gott. Med honom kan det galopperas hur mycket som helst. I o med detta blir ju han den häst som är roligast att rida.

************************************

Båda hästarna är Varmblod. Båda vallacker.

De går på lösdrift här alldeles utanför och trivs gott med detta.

Tro nu inte att detta kommer att bli någon vanlig syn här inne på skogsvägen....

Det är jag som "provrider" M.

Mer än så blir det INTE!

Det är ju högt ju!

Men en grej slår mej när jag ser denna bilden: Det var soligt!

Var är solen?

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 08:27

Svarar och berättar lite senare..

m virriga hälsn.

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 08:23

---jag vill kliva av!

Fy säger jag bara.

Hade  för allt i världen inte kunnat köra varken bil till jobbet, eller de maskiner jag sköter där, imorse när jag vakna.

Medel mot yrsel och vila är det enda som hjälper.



Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 03:32

Vaknade till och gick in här ett tag, datan stod på...

Här sover alla utom jag och det är kolsvart överallt. Skriver i endast skenet från skärmen.

Till morgonen är det jobb och jag antar att jag kommer att känna mej så här:

Går väl ner för trappan då och tar en blund igen....

Snart börjar klockradion och då är det upp på studs som gäller.

Ha det gott ni som kikar in....

...skriver nog på måndag em igen.

Ovido - Quiz & Flashcards