Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Våra hästar.

Av Jag, mitt i livet - 14 april 2008 11:10

De två hästar vi har är M & B.

M är en avlagd travare . Gick så sent som i Augusti -07 sitt sista lopp.

Det var just innan han kom till oss.

Här får han bli riden,den tid han blir kvar här.

Han kan ju inte galoppera, men jädrars vad det går undan när han travar!

Skumpigt tycker yngsta tösen, det är hon som är ridkunnig av oss i familjen.

Han är mörkt brun, ser nästan svart ut. Är hur gosig och snäll som helst. Gossen på 8 tar han det extra vackert med om han går in till dom i hagen....som att han ser att han är mindre. :)

Det är M som har tagit kommandot av de två i hagen däremot.

****************************

B , han är 23 år gammal. Men det märker man då inte på honom. Han är hur pigg som helst, både i hagen och vid ridturer. Fjäskar så otroligt när man kommer in i hagen och han vill ha något gott. Med honom kan det galopperas hur mycket som helst. I o med detta blir ju han den häst som är roligast att rida.

************************************

Båda hästarna är Varmblod. Båda vallacker.

De går på lösdrift här alldeles utanför och trivs gott med detta.

Tro nu inte att detta kommer att bli någon vanlig syn här inne på skogsvägen....

Det är jag som "provrider" M.

Mer än så blir det INTE!

Det är ju högt ju!

Men en grej slår mej när jag ser denna bilden: Det var soligt!

Var är solen?

 
 
Marianne

Marianne

14 april 2008 20:45

Det kanske krävs att du sitter på hästryggen för att solen ska titta fram hos er. Vi har haft härligt väder nästan hela förra veckan. Det var enbart lördagen som regnade bort.
Även travare kan lära sig att galoppera igen. Det tar lite tid, men det går.
Härliga hästar ni har.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards