Alla inlägg den 21 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 21 april 2008 20:11

Vi har haft en bra dag med väldigt vackert väder.

Mellanbarnet har tagit ridtur, barbacka, och det var nog härligt förstod jag när hon kom hem.

Största barnet har övningskört, tvättat sin röda Volvo. Så har vi varit till stan och vägt paket som ska till köpare på Tradera. Då köpte vi glass på samma resan. Mc do hade rasig glassmaskin, så det blev inte Mc flurry som det var tänkt utan fick bli varsin på OK istället. Gick lika bra det!

Nu ropar gubben förresten....

-Det är kaffe o glass nu!

 Men jag skriver lite till...:

Så har vi sålt en bil också. Hade en Volvo 850 TURBO som tösen tänkte sig som sin förstabil, men ändrade sig efter ett tag. Dyrt i försäkring och bensin, även om man inte gasar...

En pojke på 18 år var och hämtade den för någon timme sedan. Han verkade nöjd.


Hos dom hade kattan fått 4 kattungar igår .... 2 är redan tingade.

Och vet ni vad jag säger till människan...?? 

-Om du inte blir av med dom kan du ringa till mej så kan jag ta en....

Men jag skulle ju inte!!!

Passade på när gubbarna var inne och skrev papper på bilen....

De är ju bara för söta!

 Kattungar alltså!     ;0)

Ha en bra kväl alla!               


Av Jag, mitt i livet - 21 april 2008 14:30

 Hur ser det ut i era gömmor? Kanske längst in i en kartong, eller i nattduksbordet, kanske i byrålådan, med en doftande påse lavendel eller annat som minner om den som skrivit till dig...?!

Det är så mycket data och sms:ande mellan folk i denna moderna tid vi befinner oss i. Men just känslan av att få ett riktigt handskrivet kärleksbrev , det är en stark känsla!

Det behöver ju inte innehålla en massa rader, men det är personligt skrivet, riktat till någon käresta!      ....även detta ord, "käresta" kanske har flugit iväg och fått lämna plats för mer trendiga uttryck?!

Jag har allt några liggande på en speciell plats, skrivna för många år sedan.

Jag kan ju minnas känslan av hur det var att få dom, läsa dom, om och om igen. Nu blir det inte ofta lästa men man minns känslan.

 Undrar om mottagaren av de jag skrivit har dom kvar..........


Av Jag, mitt i livet - 21 april 2008 07:05

Alla 3 barnen sover ännu. Det kan dom göra så länge dom vill.... det är ledigt från skolan här och jag tog en semesterdag ihop med detta.

Tvätten går redan, den tar aldrig någon ände den där tvätthögen. Men med klädtorkshjälp utomhus känns det hux flux lättare att tvätta. Det doftar ju underbart av kläderna + att en slipper springa på klädställningar inne lite här och där.

Solen strålade in , försökte genomtränga persiennen , i morse. Det gör mej så glad! Jag älskar solen, men inte i den mån att jag ska bli brunaste bönan, utan just för att den ger mig min levnadsglada tid av året. Det blir som nytt liv i en!

Är enormt kvällstrött vintertid....förresten, det börjar i Oktober o håller i sig till Mars.....

Men NU är det min tid!

Ovido - Quiz & Flashcards