Direktlänk till inlägg 21 april 2008

Semester var det ju från jobbet på jobbet men inte hemma.

Av Jag, mitt i livet - 21 april 2008 20:11

Vi har haft en bra dag med väldigt vackert väder.

Mellanbarnet har tagit ridtur, barbacka, och det var nog härligt förstod jag när hon kom hem.

Största barnet har övningskört, tvättat sin röda Volvo. Så har vi varit till stan och vägt paket som ska till köpare på Tradera. Då köpte vi glass på samma resan. Mc do hade rasig glassmaskin, så det blev inte Mc flurry som det var tänkt utan fick bli varsin på OK istället. Gick lika bra det!

Nu ropar gubben förresten....

-Det är kaffe o glass nu!

 Men jag skriver lite till...:

Så har vi sålt en bil också. Hade en Volvo 850 TURBO som tösen tänkte sig som sin förstabil, men ändrade sig efter ett tag. Dyrt i försäkring och bensin, även om man inte gasar...

En pojke på 18 år var och hämtade den för någon timme sedan. Han verkade nöjd.


Hos dom hade kattan fått 4 kattungar igår .... 2 är redan tingade.

Och vet ni vad jag säger till människan...?? 

-Om du inte blir av med dom kan du ringa till mej så kan jag ta en....

Men jag skulle ju inte!!!

Passade på när gubbarna var inne och skrev papper på bilen....

De är ju bara för söta!

 Kattungar alltså!     ;0)

Ha en bra kväl alla!               


 
 
Gerty

Gerty

21 april 2008 21:42

Det ser ut som du haft en bra dag med glass och sol
Kattungar det kan man bli sugen på men här får det räcka med dom vi har

http://Prilyckans

 
UnderCover

UnderCover

21 april 2008 21:47

Åh, vad skönt att få vara hemma en så'n här tokfin dag.
Glass ska jag banne mej ta med hem efter jobbet i morgon. Tack för tipset :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

21 april 2008 22:01

Jag tycker att alla djurungar är söta. Och kattungar föds det nu på löpande band skulle jag tro. Men till hösten är de inte lika gulliga och ulliga längre. Då åker många av dem ut och i bästa fall får de en enkel resa till vetten och får en sista spruta.
Men som tur är finns det även vettiga människor som tar hand om de små liven och ger dem ett långt och bra liv.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

22 april 2008 07:45

Godmorgon på dig, Oj det var mycket som hänt på din dag ,,glass blev det med,,mums sålt bilar tingat katter, jaja du hade ju ingen katt förut inte mer skratt,,,men so du sa de är så herrans goa dessa små ulltottar,,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Yvonne - ägare till 4 st.

22 april 2008 20:14

Ja här älskar vi alla de katter vi har. Ingen katt har varit illa behandlad utan omtykt, ALLTID, från liten ulltott till vuxna kattewr med mycket klös i. Har som mest haft 6 stycken samtidigt. Men tarfiken och falken och lodjuret tar sin del av deras antal. De är hårt utsatta som små och nyfikna och kanske inte nog på sin vakt för faror.
Men att lämna en katt åt sitt öde med döden som slut, efter lång svält, det förekommer inte här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards