Alla inlägg den 25 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 25 april 2008 20:09

Ja det hade jag tänkt att det skulle bli många bilder från idag, på Lillerud, men det var så mycket annat att koncentrera sig på så det blev inte många.

Den här fröken gris skulle få sina klövar klippta idag, men det ville hon absolut inte så hon kom fram till mig och hälsade istället. Ville väl hellre vara med på bild än att klippa klövarna!

Grymt snygg eller hur???


Så blev vi inbjudna till kossorna och sedan till kalvarna. Gud så söta!!!!

En svart tog mina fingrar direkt när jag sträckte fram dom. Då jag är så rädd om mina grejer blev det inte till att kladda ner kameran efter denna kalvens tuttande...  så det blev ju ingen bild! Synd.

Sen fick vi mat och då var ju mina händer tvättade så då tog jag foto på detta enorma grönsaksutbud de hade åt ungdomarna! Kolla!

Men före grönsaker fanns ju själva maten. 2 sorter varje dag. Vi lyckades pricka in en kycklinggryta plus kalops!! Ris och kokt potatis till.


Sen tog jag inga fler bilder där...

Men i vitsippshavet som fanns överallt efter hemvägen blev det en bild på pojken när han i sin tur var ute och tog sina bilder.Han är så nöjd med sin digitalkamera!


Vidare på vägen hem hade ju maten sjunkit ner så då blev det en sådan här inne i vår lilla stad. Det var lika gott som det ser ut!!!



Nu är vi lite möra efter dagen på ett stort lantbruk.

 Ska sätta oss vid tv:n.

Tror jag blir sist till soffan här hos oss...


Ha en bra kväll nu!

Av Jag, mitt i livet - 25 april 2008 07:23

Idag ska vi åka på heldagsbesök till Lilleruds jordbruksgymnasium.

Tösen har sökt dit och kommit in preliminärt och de får då ta familj med sig på en besökksdag. Vädret ser ut att bli vackert. Kameran ska förstås med för att kunna visa er lite av det hela, senare i kväll...

Får ta och väcka de i fam. som fortfarande sover...


Ha det gott så återkommer jag.

Ovido - Quiz & Flashcards