Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Bilder från dagen.

Av Jag, mitt i livet - 25 april 2008 20:09

Ja det hade jag tänkt att det skulle bli många bilder från idag, på Lillerud, men det var så mycket annat att koncentrera sig på så det blev inte många.

Den här fröken gris skulle få sina klövar klippta idag, men det ville hon absolut inte så hon kom fram till mig och hälsade istället. Ville väl hellre vara med på bild än att klippa klövarna!

Grymt snygg eller hur???


Så blev vi inbjudna till kossorna och sedan till kalvarna. Gud så söta!!!!

En svart tog mina fingrar direkt när jag sträckte fram dom. Då jag är så rädd om mina grejer blev det inte till att kladda ner kameran efter denna kalvens tuttande...  så det blev ju ingen bild! Synd.

Sen fick vi mat och då var ju mina händer tvättade så då tog jag foto på detta enorma grönsaksutbud de hade åt ungdomarna! Kolla!

Men före grönsaker fanns ju själva maten. 2 sorter varje dag. Vi lyckades pricka in en kycklinggryta plus kalops!! Ris och kokt potatis till.


Sen tog jag inga fler bilder där...

Men i vitsippshavet som fanns överallt efter hemvägen blev det en bild på pojken när han i sin tur var ute och tog sina bilder.Han är så nöjd med sin digitalkamera!


Vidare på vägen hem hade ju maten sjunkit ner så då blev det en sådan här inne i vår lilla stad. Det var lika gott som det ser ut!!!



Nu är vi lite möra efter dagen på ett stort lantbruk.

 Ska sätta oss vid tv:n.

Tror jag blir sist till soffan här hos oss...


Ha en bra kväll nu!

 
 
Gerty

Gerty

25 april 2008 22:07

Det ser ut som ni har haft en riktig trevlig dag

http://prilyckans.3w.se

 
Ruth

Ruth

25 april 2008 23:39

Fröken gris var i mina ögon ingen skönhet, men det är ju det innanför skalet som räknas :-) Vilket matbord, inget tycks fattas någons smaklökar där inte, ser väldigt inbjudande och gott ut. En fin bild på lilleman i vitsippelandet. Glassen gjorde mig så sugen så nu skall jag besöka frösaboxen och hämta mig en egen med strössel, mumms !
Tror jag har fått med en liten kommentar för varje bild "ler"..
Ha en underbar helg !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 april 2008 23:49

Vilket läcker salladsbord. Där skulle jag gärna äta mina middagar.
Ha en skön helg

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lena

26 april 2008 00:50

Ni verkar ha haft en rikigt trevlig dag, med både spännande möten o intressanta efterrätter... ;) En mjukglass med barna när skolan slutar, har vi haft som tradition i många år. Nu är dom så stora så kanske inte den yngste, 17-åringen, ens tycker det är nåt att sukta efter. Få se om jag lyckas i år, annars kanske gubben o jag kan avnjuta varsin snart. Mums i solen!

 
eva

eva

26 april 2008 05:42

Vilken härlig dag ni hade! Jag minns ett studiebesök med skolan för ett par år sedan. Vi fick komma hem till en i klassen på våren och de hade just fått kalvar. Det var jag som var mest intresserad och förtjust i dem. Barnen i klassen hade ju set kalvar tusen gånger innan, men jag som är stadsbo var jätteförtjust i dem. Grisen gör precis som min katt när klosaxen kommer fram. Ha en bra lördag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
maria

maria

26 april 2008 09:25

Den där glassen såg inte helt fel ut ! :)

http://marialundqvist.webblogg.se

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

26 april 2008 16:05

http://www.lillerud.se/se,startsidan.html
Här är en bra sida om Lillerud för de som vill veta mer och se fler bilder, fast din gris var ju sköön;) Salladsbordet hade räckt för skogsfrun som inte är så stor i maten, hehe. Om jag varit ung i dag hade jag säkert gått en sådan linje. Så många hästar de har.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

26 april 2008 21:45

Ser ut som att ni haft en kanondag *nickar* :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
maki

maki

28 april 2008 18:38

Instämmer ovanstående kommentarer....
Vad gott att bara plocka till sig, när ngn annan lagat!
Spara goda minnen!
maki

http://maki.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards