Alla inlägg den 23 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 23:26

.....nyss! (se klockslag)

Jag glåg ju och sov. Vaknade med ett ryck. Tänkte att gubben var i garaget och greja och låst sej ute....men nej. Innan han kom ner för trappan, han satt vid datan, tog det ett bra tag innan klockan blev "avstängd". Gisses så rädd jag blev!

Inte en själ på utsidan dörren heller!

Detta händer någon gång om året och nog fasen när det är kolsvart ute!

Sånt tycker jag är obehagligt, vi bor ju efter stor väg men ändå ensamt på landsbygden.

Det har ju, i o m vägen nära,  hänt att det verkligen stått någon som fått stopp på bilen utanför. Vet inte riktigt vilket som är värst. Att öppna och ingen står där, fast det ringt på klockan, eller att sekunderna innan en öppnar inte veta riktigt VEM som finns utanför......i dessa tider

Det har gått bra hittils.


Ska försöka somna om nu.

Gónatt!

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 19:28

........ska pojken på 8 år sova borta för första gången i sitt liv. Ihop med en massa andra barn som går på samma grej på torsdagskvällarna. De får ha kosedjur med sej så det blir tryggare...

När han bestämde sig sa han:

-Då får ju du och pappa ha HELA eran säng alldeles ifred!



Han är allt gó han!

Gossen alltså....       ;0)

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 17:16

Ha vore hemma ett tag nu. Har tagit 3 smörgåsar med prickig korv o tomater.

Hade matlåda med till jobbet och barnen äter ju på skolan så då blev det smörgås nu.

Men för det mesta gör jag allt middag, vare sig vi haft matlåda eller ej. Ibland är det ju nåt på skolan som jag inte räknar till stadig middag, så då behövs det allt hemma.

Soppa med smörgås, gröt med knäckebröd, det är två sådana saker som jag tycker inte räknas som middga för barna på skolan.

Även pannkaka kan låta magert tycker jag.


Gubben är och hämtar hö till hästarna, hos grannen. Nästan det sista de har att ge oss nu..

Äldsta tösen åker tåg tur / retur Karlstad för att se på någon bildutställning. Sånt tycker hon om. Den tid som blev utanför skoldagen skulle de få kompensation för. det kan nog tänkas de får sovmorgon eller nå annat ledigt då...

Unga tösen läser läxor...men det babblar där inne på hennes rum. Jag vet ju att hon är ensam därinne men det låter som det är flera....  ;0)

Gossen ser på barnprogram.

Ute är det lite halvmolningt, annars vore det inte lov att vara inne o se på tv.

Här är vi ute så snart och så länge solen skiner gott!

Det känns att det bara är just solen som värmer ännu. Det blir kyligt så snart den går bakom moln.

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 05:14

...det måste man ju om man ska ha råd med allt man önskar köpa sig.

Här ska stolpas ny hage till hästarna. Då ska det vara stolpar, strömtråd, aggregat till strömmen, klypor att hålla tråden i mm.

Det kostar en del men har hög prioritet just nu.

Gräset börjar så sakta ta sig i den hagen de har nu, men de behöver ju nåt att byta med.

Ringde till några för att få tag i hö igår. Ringde fel....Det svara en gammal tant och hon hade då inget hö.

Innan jag hade fått förklara för henne att jag sökte hö, men att jag hade ringt fel....

Sen kom jag att tänka på att jag kanske var den enda hon talade med igår.

Många gamla är nog väldigt ensamna.

Ha en bra dag alla ni som kan njuta av ledighet.

Själv har jag idag och imorgon kvar på jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards