Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Det ringde på dörren...

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 23:26

.....nyss! (se klockslag)

Jag glåg ju och sov. Vaknade med ett ryck. Tänkte att gubben var i garaget och greja och låst sej ute....men nej. Innan han kom ner för trappan, han satt vid datan, tog det ett bra tag innan klockan blev "avstängd". Gisses så rädd jag blev!

Inte en själ på utsidan dörren heller!

Detta händer någon gång om året och nog fasen när det är kolsvart ute!

Sånt tycker jag är obehagligt, vi bor ju efter stor väg men ändå ensamt på landsbygden.

Det har ju, i o m vägen nära,  hänt att det verkligen stått någon som fått stopp på bilen utanför. Vet inte riktigt vilket som är värst. Att öppna och ingen står där, fast det ringt på klockan, eller att sekunderna innan en öppnar inte veta riktigt VEM som finns utanför......i dessa tider

Det har gått bra hittils.


Ska försöka somna om nu.

Gónatt!

 
 
Filifjonkan har samma elände

Filifjonkan har samma elände

24 april 2008 08:54

jaha det där kan skrämma upp en har samma problem men inte ringer det utan då knackar det ordentligt "bank bank bank" och ingen där. Jag brukar fråga med skrikande röst vem det är INNAN jag öppnar för vid den tiden då är det något som är skumt,. Man vet som sagt var inte vad det är numer,

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Yvonne

24 april 2008 18:35

Fråga töserna nu om de märkte av något av detta inatt? Men ingen av dom har hört någonting. De sover gott alltså...

 
Marianne

Marianne

25 april 2008 01:16

Mycket obehagligt. Och bor man lite ensligt så finns det ju ingen i närheten som hör eller ser att man har besök.
Men jag känner mig alltid trygg. Hundarna vaktar bra och släpper inte in någon oinbjuden.
Bor man på landet är en eller ett par hundar mer eller mindre oumbärliga för den som vill känna sig trygg.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards