Alla inlägg den 26 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 26 april 2008 19:51

Så blev det kvällen. Gossen är på sin övernattning. Körde dit honom 13.30

Sovsäck, egna kudden, kosedjur, och lite godis med i packningen.

9 barn var det som hade modigt anmält sig till att övernatta.

Imorgon ska jag till kyrkan kl 11.00 och se på alla barn när de har ett litet uppträdande där ihop med gudstjänsten. Sen skulle det bli fika med smörgås och glass efteråt, för alla besökare.


Lite andlig spis och sedan trevligt fika blir allt härligt på en söndag det.

Det finns en stillhet och ro i kyrkan som ingen annanstans kan erbjuda.


Hoppas gossen klarar natten....

Jag ska sova gott bara jag fått guben min att somna.....

Av Jag, mitt i livet - 26 april 2008 09:16

Jag var allt vaken vid 6-tiden, men då regnade det. Det var kallt i huset , vi har ju värmen avstängd när det värms upp bra efter en solig dan ändå, huset.

Så jag gick och la mig igen och somnade om, väldigt ovanligt!

När jag vaknade på nytt för ett tag sedan sken / skiner solen för fullt! Vilken lycka!

Då blir det ut och ta itu med diverse då, efter frukosten.

Ska bl. a ta bort all bråte som ligger utanför uthusets framsida. Det är helgöppet på "tippen" också så det blir att lasta släpkärran ....


Framför uthuset ska det sedan gjutas en cementplatta för hästarn, där de kan stå när hon ska rykta och dona med dom.

Som det är nu får hon fixa detta i hagen och det innebär lite krångel...


Men först frukost i magen, ladda kaffebryggaren , plocka av de hagstolpar jag köpte går från släpkärran först........ och hoppas på att solen håller sig på " gósia´ " ....


Tack för alla kommentarer alla goa människor!

Ha en bra lördag nu!

Ovido - Quiz & Flashcards