Alla inlägg den 10 april 2008

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 21:37


Snart dags att koja här. För mej och pojken i alla fall...

Två av familjen sitter väl och kypar i ögona framför tv:n ett bra tag till.

Ena dottern sover sen ett par timmar tillbaka  (!).

Lite olika trötthetsnivåer här hos oss.

Jag ligger på tät 2:a plats!

Go´natt mä er!

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 13:32

http://www.youtube.com/watch?v=RuUhZxkr194


Oj vad dom har bidragit med mycket bra låtar!!!

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 12:35

Jag har försökt med olika sätt men lyckas inte med att få in en bild ihop med min presentation. Hur gör man?

 

Det här är ju inte direkt jag då....;) förutom kaffet förstås...;)

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 12:01

Fick ett mail från en bekant som vet att......jag älskar glass.

Men nu ska jag ju inte fästa för mycket uppmärksamhet till den bild som var medskickad i mailet.......Bedöm ni...

Vill inte tro riktigt på detta nedan...

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 11:31

Jag såg ett par som jag föll för direkt!

Tror att de ska kunna vara  till mig om någon tid...om jag nu fått till det med betalningen från min bank till Norsk bank.

Det krävdes en hel del siffror OCH klickande hit och dit, men det är det värt!

Det går att fixa mycket via datan.....kanske jag inte trodde jag skulle köpa hemstickade sockar här men det blev så!

Av Jag, mitt i livet - 10 april 2008 09:10

Pojken undrade allt igår om jag kunde köpa en engångskamera till honom?

Jag har gjort det vid något enstaka tillfälle och då går det ju hur fort som helst att knäppa upp alla bilder och så är det framkallning och betalning kvar då....

Bilderna kan vara en kattsvans, för att katten hann å gå innan avtryck. Det kan vara tjejer i olika vinklar och vrår, för nära, för långt bort osv......(De har i alla fall kläderna på i den åldern...)

Det kan vara en öppen bildörr, alltså bara dörren...

Ja det känns som att man betalar för något som inte är så mycket.

Gubben kom på idén igår!

Kan vi ge honom en billigare variant av digitalkamera? Visst , det gör vi!

Den fanns i huset till och med!

M, yngsta storasyrran har haft en i flera år, och den används aldrig.

Nu har grabben en digital kamera    ( KODAK c530, 5mp)      som han kan fota vad han vill med. Och det blev en engångskostnad för den:

M vill ha en klippning hos frissören...det brukar hon stå för själv annars.

+  en hårfärg köpt på affären.

Fick resonera lite där med henne för att färga hos frisören hade blivit för högt pris för kameran.

Så nu är vi nöjda alla!

Ovido - Quiz & Flashcards