Direktlänk till inlägg 23 april 2008

Onsdán nästan gådd.

Av Jag, mitt i livet - 23 april 2008 17:16

Ha vore hemma ett tag nu. Har tagit 3 smörgåsar med prickig korv o tomater.

Hade matlåda med till jobbet och barnen äter ju på skolan så då blev det smörgås nu.

Men för det mesta gör jag allt middag, vare sig vi haft matlåda eller ej. Ibland är det ju nåt på skolan som jag inte räknar till stadig middag, så då behövs det allt hemma.

Soppa med smörgås, gröt med knäckebröd, det är två sådana saker som jag tycker inte räknas som middga för barna på skolan.

Även pannkaka kan låta magert tycker jag.


Gubben är och hämtar hö till hästarna, hos grannen. Nästan det sista de har att ge oss nu..

Äldsta tösen åker tåg tur / retur Karlstad för att se på någon bildutställning. Sånt tycker hon om. Den tid som blev utanför skoldagen skulle de få kompensation för. det kan nog tänkas de får sovmorgon eller nå annat ledigt då...

Unga tösen läser läxor...men det babblar där inne på hennes rum. Jag vet ju att hon är ensam därinne men det låter som det är flera....  ;0)

Gossen ser på barnprogram.

Ute är det lite halvmolningt, annars vore det inte lov att vara inne o se på tv.

Här är vi ute så snart och så länge solen skiner gott!

Det känns att det bara är just solen som värmer ännu. Det blir kyligt så snart den går bakom moln.

 
 
eva

eva

23 april 2008 17:48

Tänkte bara säga att det var trevligt att du lämnade ett avtryck efter besöket på min blogg. Hoppas du gör fler besök hos mig. Ska ta och kolla upp dig ordentligt :-) Men det får bli vid ett annat tillfälle. Ska göra morgondagens matlåda nu. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 april 2008 17:55

Välkommen Eva! Kul med fler som tittar in. Hoppas du hittar något som intresserar dig här på min blogg! Ser fram emot fler möten!
Mjau!

 
UnderCover

UnderCover

23 april 2008 20:32

Här har det varit klarblå himmel och toksol hela da'n. Men visst känns det att det fortfarande bara är april, vindarna är inte direkt varma och i skuggan vill man inte vara så länge. Men snart så, snart så... :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

23 april 2008 22:30

Jag lagade alltid middag till mina barn när de gick i skolan. Maten som serveras i skolan är ibland endast ett mellanmål. Och sen är det ju vid lunchtid. Och barn som växer behöver ett riktigt lagat mål mat på eftermiddagen också.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards