Direktlänk till inlägg 10 maj 2008

Pingstafton.

Av Jag, mitt i livet - 10 maj 2008 09:54

Ja visst är det en helgdag. Men här rullar det på med allt som det fixas och donas med.

Solen strålar vackert på oss.

                            ***                                    

 Gubben är redan (?) ute och tvättar en bil han ska hjälpa till med att få fin, innan den säljs av en gammal farbror.

Gubben min jobbar med detta med att rekonditionera bilar hela dagarna, och han är himla duktig på det!

Det brukar sägas "skomakarns barn..."

Men det tycker jag inte gäller honom. Han har alltid god hyfs på våra egna bilar. Jag tycker också det är trivsamt att sätta mig i en bil som är både i ordning motoriskt och inuti cupén + på utsidan. Jag tar gärna ett tag själv i någon av bilarna om inte hans tid räcker ....Ja inte i motorn då, men det övriga klarar jag av..    ;0)


Två töser har just ätit frukost.Pojken kom upp alldeles nyss, gott för dom att kunna sova ut.

Hästar ska ha sin skötsel, det tar stor del av dagen det.

M:s fot är gott på bättringsvägen.

A ska mekka med en moped som sen ska säljas. Har köpt ett renoveringsobjekt och har tänkt sig tjäna pengar på den när den är klar. Detta är ett stort intresse hon har, med motorer.

D och jag blir ofta gående omkring och dola . Det ska lagas mat och plockas med allt möjligt...

Hans grodyngel växer och frodas i hinken.

                           ***                                    

Husvagnen tog vi fram från uthuset igår. Vet inte säkert ännu om jag ska sälja den! Den blir väldigt lite använd. Å jag kan nog lägga pengarna på något annat, känner jag. Men det är så himla mysigt med vagn, när man väl är framme...


 Innanför den stod gräsklipparen.Gräset höll ju på att växa oss över huvudet, så det var hög tid att klippa. Det blev också gjort igår.

Det luktade härligt in i vardagsrummet när vi senare satt och såg på tv.


Men nu......ska det bli en balja kaffe!!!

Ha det gott alla som kikar in !

                                    ***                                        

 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

10 maj 2008 15:51

Er innom for å ønske deg trivelig pinse. Har laget fromasj til naboen som har konfirmasjon i morgen. Blogget en del i formiddag da verden var hvit av tåke, men nå skinner solen. Er bare inne for å finne meg noe å drikke:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

10 maj 2008 17:25

Är in på en snabbvisit, så du får bjuda mig och Sissi på en kopp kaffe, kanske också en god tårtbit denna Pingstafton. Vi har färdats långt och får kanske sova över i husvagnen ? så den kommer till användning :-)
Önskar dig och dina en mysig Pingstafton !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
eva

eva

10 maj 2008 17:30

Visst är det skönt med lördag och söndag, även om det är en del måsten att göra. Tempot är förhoppningsvis lite lugnare på helgerna än vardagarna. Ha en trevlig lördagskväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Filifjonkan

Filifjonkan

10 maj 2008 19:45

Ojoj det var mycket som du har för dig men så bra att din andra hälft joxar med bilar, Det är ett bökigt kapitel Filifjonkan håller på att få ordning på ac nu skall det b ara fyllas freon i men det blir i slutet på denna månad så slippper man stekas i bilen. Du får ha en skön pingst med eller utan grod-
yngel.

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards