Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Jag, mitt i livet - 12 juli 2008 19:11

Ja det började med att jag fick stänga av datan i morse, det började åska så in i Norden.

Satt på altan och messade lite vänner, den ena, inte långt bort skrev att hon hade ösregn o hård åska.

Jag själv satt på altan i strålande sol med dagens första kaffekopp.

En kvart senare hade jag hennes väder!

Gubben ringde till en som hade en moped till salu.

I Forshaga bodde han så det bra iväg dit, med släpkärra bak.

Handlade lite billigt pålägg på ICA-butiken där och sedan åt vi alla mat på snabbkiosken.

Men nu får vi sluta med det ett tag. HUTLÖST DYRT!

347 KRONOR!!!

Tur pålägget till kvälssmörgåsrna var billigt då...:=)

Nu är vi hemma igen och ska ta oss en kaffekopp , utan åska och regn,

på altan.


1 lucka till köket har blivit målad imorse. Det går framåt, men stannar upp nu ett tag tills de får hem de långa skivorna med panel på byggbutiken. Det var visst leveransstopp från fabriken.


   " Nu är kaffet klart" bjuder gubben mig....Bäst att ila.

     Ha det gott.

Ovido - Quiz & Flashcards