Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Jag, mitt i livet - 4 juli 2008 17:23

 Vi kallar den för "Blomman för dagen".

Vet ej om det är det rätta namnet.

Vackra är dom i alla fall.

De växer precis runt allt som kommer i deras väg.

När vi flyttade hit växte den under mattpiskarställningen. Så grävde vi för jordvärmen och flyttade ställningen. Dessa hamnade lite hur som haver närmast husgrunden alldeles bredvid pannrumsdörren. Där har den fått riktig kraft nu i år och ser så här fin ut. Massor av blommor finns det. Valde en närbild i stället för en på långt håll.

Blommorna kryper liksom ihop när kvällen kommer och det svalnar på lite.

Visst är de fina!?


Har nu kollat wikipedia.

Den heter nog åkervinda.

Men den är ofta liknad vid "blomman för dagen",  och vice verca...

Men det är ett ogräs! Inte här hos oss i alla fall!

Av Jag, mitt i livet - 4 juli 2008 05:13

Kan någon hjälpa mig. Brukar vandra lite hit och dit bland bloggar....Men nu hittar jag inte till den blogg där skrivaren har en murad fönsterglugg som presentationsbild.

Någon som vet vilken blogg jag menar. Ska lägga den i länklistan bara jag hittar dit igen!

ja detta undrar jag över kl 05.12 på morgonen....  ;=)

Ovido - Quiz & Flashcards