Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Hemma på farmen igen.

Av Jag, mitt i livet - 18 juli 2008 14:52

NU är jag klippt!

Härligt. Tog endast det som var slitet. Det blev lite page över det hela. Nu ska jag allt fluffa till håret när jag har det så här. Det finns mycke självfall, som slutar med lockar om jag busar tillräckligt länge. Ska göra slingor till veckan, för det fanns det inte tid till på dropin.

Då har jag något att vänta på...

Råka Eva, en gullig och alltid lika vänlig väninna! Gjorde rundan på stan tillsammans. Först tog vi en fika på City-konditoriet. Jag drack kaffe till en sånn där Theboll.

Vet ni vad det är för bakelse?

 Så gick vi till Jysk. Mycket fint men inget jag föll för direkt.

Var inne en tur på MIX-MIX. Där fann jag en snygg kaffebricka , kuvert i 10-pack, Trockadero i STOR flaska, potatisskruvar till kvälls/tv-mys, nya grytunderlägg, och en håv till pojken, som gillar att fånga insekter...

På 10-kronorsbutiken fan jag en härlig tvålkopp. Den känns som en pimpsten i materialet, naturfärgad är den.


Å så har jag beställt tid för linsutprovning, med synundesökning.

Det är 2 år sedan jag hade linser senast.

Nu är det hög tid.

Man kan bli sååå less på glasögon!

Det blev en tid i Augusti.....hmmm.

 Till sist åt jag och pojken vår middag på pizzerian Amigo. Han åt kycklingbitar med stripes och god sås, jag tog en kebab/räksallad i bröd, också det med sås på.

Ja, pengarna rullar, men det är väl för det dom är runda...;=)

Vi har haft en härlig dag och det är huvudsaken!




 
 
Filifjonan rusar förbi

Filifjonan rusar förbi

18 juli 2008 16:56

Å så du är klippt och klar men inte slingad ja då har du ju lite kul att piffa upp dig med sen också. Ser att ni hade en bra dag i shoppingens rike. Middag slapp du laga med det är ju semester det! Ha en trevlig helg

http://filifjonkan-se

 
eva

eva

18 juli 2008 18:38

Vad skönt att få linser igen. Köpte nya i våras (?) efter något års uppehåll. Ha det så gott. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

18 juli 2008 19:46

Linser vet skogsfrua va dä ä men skulle aldrig komma på tanken att använda i ögena;) I soppan däremot är det inte dumt, hehe. Penninger ska en inte varken sitta eller ligga på di ska en sätte sprätt på och ha sköj mä. Slinger i håre...ja dä ä la bättre än slinger i bena, men dä ä la bara hästar som får dä?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
agneta

agneta

18 juli 2008 21:03

Skönt att bli klippt! Och linser, det ska jag också skaffa mig snart... Bara jag får tummen ur så...
Jag behöver det när (om) jag ska bada och när jag tränar och det regnar. Annars trivs jag med glasen.

Ha en go kväll!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

18 juli 2008 21:03

Ni verkar ha haft en mysig o trevlig dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Inga M

Inga M

18 juli 2008 21:58

Hej! Himla nyfiken blev ju jag när Du varit inne på min blogg och kommenterat! Så jag kastade mig hit för att kolla. Roligt att Du tycks bo ganska nära mig!

Låter som om Du haft en trevlig dag! Vi sprang i Karlstad och kryssade mellan skurarna.

http://inga.blogg.se

 
ugglan

ugglan

18 juli 2008 22:00

Lockar i håret är bara en dröm för mig som har platt fall...... Men visst är det härligt när man är nyklippt.
Det låter som om ni haft en bra dag... Du vet väl att pengar är som mens. Kommer en gång i månaden och räcker högst en vecka.....
Hälsningar Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 juli 2008 09:55

Oj, vad det låter mysigt och gott. Medresenärskan var också på Jysk igår fast jag visste vad jag skulle inhandla så det blev lite grann.
Det är alltid skönt att ha varait hos frissan och fått bli lite ompysslad. Att få av lite av det vildvuxna känns bra när man själv skall ta hand om håret vid duschning.
Ha det gôtt !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Frump

Frump

19 juli 2008 18:33

Vilken kanondag du haft! Ibland måste man bara låta pengarna rulla, känns så skönt efteråt *fnissar*

Ha en underbar helg, kram!

http://frump.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

19 juli 2008 22:35

En trevlig dag med lite småshopping är aldrig fel. Men din lunch? Kebab/räksallad med sås, inte i samma bröd väl?

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

19 juli 2008 22:39

Linser är inget för mig med mina fipliga fingrar så jag får hålla mig till glasögon

http://Prilyckans

 
Ingen bild

Yvonne

20 juli 2008 06:48

Marianne: Kebaben är väldigt strimlad i små små flisor, räkorna var vanliga kalla. Detta blandat med grönsallad, lök, tomater,gurka...i samma bröd. På slutet häller de på av såsen så det går in i mellan de andra ingredienserna.
Brödet är stort och alldeles fluffigt .
Helt underbart!
Lite ost i det hela hade varit helt OK...också.

 
Ingen bild

Linnea

21 juli 2008 14:41

Hejsan! När du ska köpa linser så kan jag tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu. Där kan du se vart din linser säljs billigast, det kan ju nämligen skilja ganska mycket mellan olika butiker :)
Här är en länk till linskategorin:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=737

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards