Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Kan någon säga vad det är för sort?

Av Jag, mitt i livet - 30 juli 2008 21:48

Var ju ute på åktur till Mellerud i förrgår. Stannade och köpte glass vid ett ställe. I en trädgård växte denna blomman för fullt.

Något så vackert!

Men jag vet ju inte vad det är för blomma.

Kan någon säga vad den heter så vore jag tacksam. Ska ha den!

Vilken prydnad för trädgården!

Blomman mäter nog en dm tvärsöver. Humlorna gillade den väldigt mycket också, det var massor av humlor, flera var i samma blomma!

Vackert!

 
 
Ruth

Ruth

30 juli 2008 22:05

Vilken vacker blomma, kan ju kanske vara en stockros, måste kolla på Goggles. Var för knackade du inte på och frågade ägaren, det skulle jag gjort, men det går alltid att vara efterklok.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Gerty

Gerty

30 juli 2008 22:37

Vilken ljuvlig blomma

http://Prilyckans

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

31 juli 2008 06:23

Det är allt en Stockros, och i Mellerud stod den! Var du hos min granne och köpte glass?;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne svarar:

31 juli 2008 07:10

Ja så här långt är jag säker på att det är en stockros. Googlade länge igår och ser att det även finns svart stockros. Det fanns det också i samma trädgården fast längre in.
Visst skulle jag knackat på, men det verkade vara endast en katt hemma, också den vacker, och pratsjuk.
Glassen köpte vi i kiosken som låg alldeles vid den lilla slussen. Han som slussade verkade ta så väl hand om de som skulle igenom. Tänk om vi var i närheten av Skogsfrua?!

 
Ingen bild

skånetösen

31 juli 2008 14:44

ser ut som en stockros!

 
Cina

Cina

31 juli 2008 23:24

Detta är allt en enkel stockros det finns dubbla oxå det har jag en fast den är svart!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Filifjonkan hade förr

Filifjonkan hade förr

1 augusti 2008 10:39

Filifjonkan hade förr alltid stockrosor i många färger men har slutat med dem nu körde digitalisen med ett par år!Det är tacksamma blommor just för humlorna blir så glada. I digitalisen så kröp de in längst in så hörde man hur det brummade i deras blommor vi skojade om att det var digitalisens radioprogram fnisss.

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

Lena

1 augusti 2008 23:08

Visst är det en stockros med enkel blomma. Har en sån fast gul som blommar just nu. Tyvärr gick några av dom åt i vintras, så jag har köpt några nya, fast gulbruna, som förhoppningsvis blommar nästa år. Blev lite väl många gula blommor av olika sorter som blommar mot carportsväggen här. Fick förutom stockrosen, tag på jättevädden som är ljusgul, o nåt som heter guldboll, endel kallar den för dassros. Alla tre är väldigt höga, särskilt jättevädden som kan bli uppåt tre meter, så det gäller att få tag på nåt lägre att ha framför. Tänkte mig nåt i orange ev. Nån lilja har jag satt, men den har inte kommit upp med nån blomma än. På försommaren finns där åxå blå förgätmigej o iris.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards