Direktlänk till inlägg 10 juli 2008

Nu har det ändrat sig.

Av Jag, mitt i livet - 10 juli 2008 12:33

Angående kattungen.

Var igår och såg på dessa som är på bilden här nere.

Dålig kvalité på foto men det får gå tills de kommer hit...

Detta är "Skeppskatter".

Ja jag vet, jag har läst massor om detta fenomen på katter.

Resonerar som så att om det inte är ett lidande för katten utan den klarar allt som vilken annan katt, så är det inget jag gör något åt, möjligen kastrera, för att slippa vidarespridningen av genen.

Hit kommer det två av de fyra som syns....ja det syns ju en lite i mörkret i buren, den ska vi ha.

Å även den som ligger under rutiga täcket.

Den vuxna är deras mamma.

Men kolla in den uppe i högra hörnet!

Den ska dom behålla själva, det förstår jag.

Dessa ä'r snart leveransklara, då får de mer sällskap här, medan sommarlovet och semestern fortfarande pågår.


Han som är i inlägget  två steg tillbaka , han är avbokad. Det tar alldeles för länge tills han fick komma till oss. Hon skulle behålla honom själv.


 
 
Ingen bild

skånetösen

10 juli 2008 13:55

å vilka sötnosar...

 
Ewa

Ewa

10 juli 2008 21:17

Vad händer då med alla mina namnförslag?? ;-)

http://fundringar

 
Ruth

Ruth

10 juli 2008 22:21

Så gullesöta hårbollar och det blir *2*, jisses att slå på stort. Den söta lurviga ser precis ut som en Skogkatt unge, det har jag hatt flera st. av. Gussitussande då vilket liv det blir i stugan framöver :-D

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skogsfrun på dal

10 juli 2008 22:45

Jättesöta! Mycket nöje och gos väntar nu familjen. Katter med en extra tå på framtassarna kallade vi Ryska katter. Det lär inte medföra några besvär för katten fast det är degeneration. Det är klart att du ska kastrera dem i allafall! då är chansen större att du bl.a får behålla dina katter hemma:)

 
Lena

Lena

11 juli 2008 10:18

Hade aldrig förr hört talas om "skeppskatter" men de ser ju jättesöta och sunda ut ändå om de har en extra tå ska väl inte vara något större problem, lycka till med katterna!

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

11 juli 2008 10:40

Vilka sötnosar...härligt med två små busungar!

http://millis.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

11 juli 2008 15:49

Fornuftig å kastrere katten! Vår Nikko ville ikke overlevd dersom vi ikke hadde kastrert han. Da han var 8 mnd var han borte 1 uke, og sår og elendig da han kom hjem. Stakk av noen dager etterpå, var på nytt borte i flere dager, og da han kom hjem klarte han nesten ikke gå.. Dyrlegen ville ikke ta han før han var ett år, så jeg løy og sa at han var det nå. Hadde han kommet seg ut EN gang til, ville han blitt tatt av rev eller noe, for han var mer død enn levende siste gangen han kom hjem før kastreringen.
Nå er han hjemmekatt:)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
eva

eva

11 juli 2008 16:37

Ja, nu blir det liv i luckan vill jag lova med två kattungar. Vilka sötnosar ni valt ut. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

11 juli 2008 20:58

Jössesamalia vilka sötingar du fått tag på!!!
Ja vill ha den som finns till höger längt upp verkar som den är lite långhårig :))

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards