Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Flygfoto.

Av Jag, mitt i livet - 22 april 2008 20:31

Han har just gjort oss 1290 kr mindre i plånboken. Det knackade på dörren precis när jag tagit 3-4 tuggor av den väldigt efterlängtade middgen förut.

Dörren stod öppen så han var ju respektfull och inte klev in utan att någon visade sig i hallen, av oss boende här.Jag mötte honom tuggande på maten och sa att - Du får troligen sålt ett foto om du väljer att återkomma om ca en½-timme , när jag svalt maten. Då är jag avsevärt mer på "gósia" än jag är just nu .....     jag tänkte att honom ser vi inte röken av mer....men tillbaka kom han, men det tog nog drygt en timme innan. Han vile väl inte riskera ett hungrigt monster i möte igen...     ;)

  Han sålde flygfoto. Våran gård ser ju jättebra ut från ovan!!!! Men gisses för några priser på bilder!

6.500 kr för det största. Och visst var det stort och inramat, men för ett pris!

Vi köpte det minsta. 18x22 cm litet.

Han visa oss även, på min begäran, några av grannarnas hus, men det gör sig inte fint överallt.

Vårt var snyggast!


 
 
UnderCover

UnderCover

22 april 2008 21:07

Kul att ha juh, men attans dyrt. Fast å andra sida; ska du köpa ett plan, ta flygsertifikat och ta bilden själv så blir det nog himla mycket dyrare *tror* :o))

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

22 april 2008 21:50

Kul att ha som minne. Det är ju inte så ofta vi kan beskåda vårt hem från ovan.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

23 april 2008 09:32

Dom är svindyra dessa korten, men unika eftersom man själv inte kan ta sådana. En bekant till mig lämnade in det lilla kortet till en fotograf och fotade av det och gjorde en egen förstorning, inte alls dyrt, kanske något för dig om du vill ha det på väggen.
Ha en fin och solig dag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

23 april 2008 13:35

Vi kjøpte et slikt bilde for mange, mange år siden. Tatt på en dag jeg hadde alt sengetøy hengende ute på verandaen...
Da hengte det en liten babydyne og luftet seg sammen med de store,,nå har vi alle bare store dyner...søtt med den lille rosa blant de store lyse dynene..

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

23 april 2008 16:08

Svar till alla här ovan. Jag gör som så att jag kör ut ett ganska mycket större foto på den skrivare jag har hemma. På fotopapper, så ska det nog bli bra!

 
skogsfrun

skogsfrun

23 april 2008 19:13

Vårt var 19x14 och kostade 900 kr. Finskt företag och trevlig försäljare. Du kan se det i bloggen från den 24 feb.
Ha de gött!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

23 april 2008 19:18

Det var ju skillnad på pris och storlek förstås. Men en finskt företag var det och en försäljare som var trevlig. Inte gåpåig som de kan vara många av dom..

http://t

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards