Direktlänk till inlägg 15 april 2008

Den är så fin.

Av Jag, mitt i livet - 15 april 2008 09:37

Du är den ende.


Du är den ende, som hemligen ser mig,
fast ingen har talat, du vet vad jag ber dig.
Min längtan är bara du.Blott du mig ger
ett enda litet ord, är jag din.

Du är den ende, jag aldrig kan glömma,
din mun, dina ögon, din lugnande stämma.
Och därför jag ber dig nu: Blott du mig ger
ett enda litet ord, är jag din.

Ingen som du, fast du hör till en annan,
du skänker mig kärlek, hos dig vill jag stanna!
Mitt öde det är att bli din i min fantasi,
del av den värld som är din.

Du är den ende, som får mig att drömma,
den ende som anar, vad tårarna gömma.
Min längtan är bara du. Om blott du ger
ett enda litet ord, är jag din.

Du är den ende, jag aldrig kan glömma,
din mun, dina ögon, din lugnande stämma.
Och därför jag ber dig nu: Blott du mig ger
ett enda litet ord, är jag din.

Ingen som du, fast du hör till en annan,
du skänker mig kärlek, hos dig vill jag stanna!
Mitt öde det är att bli din i min fantasi,
del av den värld som är din.



Lill Lindfors har gjort den bästa versionen tycker jag......o så gnolar jag på min ...

 
 
Filifjonkan instämmer

Filifjonkan instämmer

15 april 2008 10:43

Morrn Ja jag håller med dig hade den på en LP förr men nu är den på en cd istället härlig vacker text Ha en bra dag jo det går bra handla på nätet, men denna var inte så stor som jag köpte.

http://filifjonkan-se

 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

15 april 2008 13:18

Jeg er sikker på at DIN versjon synges med mer innlevelse og inspirasjon enn Lill Lindfors sin da!
Husker for noen år siden....JEG gikk rundt og sang på AMERICAN IDIOT...ungene spilte den hele tiden, jeg syntes den var forferdelig - og vips: gikk jeg der og nynnet....Men jeg må bare ærlig innrømme at Green Day gjør den bedre på alle, alle måter.
(Jeg endte faktisk opp med å LIKE sangen!! Hadde den lenge inne på mobilens mp3 spiller)

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

15 april 2008 19:49

Visst är den fin!

http://millis.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

18 april 2008 19:40

*nickar* Den är fin, så fin!

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards