Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Fixade saker igår em.

Av Jag, mitt i livet - 13 maj 2008 16:33

Igår åkte jag på bloggabstinens....en hel dag utan....kan tänka mig att det är som att sluta röka...

Åkte till Karlstad direkt efter jobbet igår.

 Det blir ett par nya glasögon till A.

Samma utseende på bågen, men en ny. Nya glas i också.

Det bästa med resan var ju att gubben också bestämde sig för att köpa sig nya glasögon...

Jag var med och kollade noga så de blev fina!


Bar en undran...Syns det när bônnera kommer te stán eller...??

Några blängde och kolla på oss inne i Karlstad, så det måste ha varit något speciellt...

Kanske mina orakade ben... ;)


Sen blev det mat på OBS bergvik. Alla fem.

Tog själv benfri kotlett med Bearnaissås. D Korv o pommes. A + K (gubben) tog köttbullar o pot. M hamburgare med pommes. Mätta blev vi.

 In på butiken sen.....å efter det var då Biltema stängt..              ;( Synd för gubben det.

Hemåt bar det, och sen var jag så trött så jag slocknade till CSI, det har väl aldrig hänt förut!?


Ja alla har ju haft en glimt i ögat när de hört om min berättelse om A & krattan...;)

Hon blänger på den var gång hon går förbi den...

Nu ska jag koka kött o ris inna K kommer hem. Han är kvar och gör service på ena bilen.

 Då får han väl få medda da!


Tack för alla era inkikningar ni gjort dessa två dagar bakåt!

Återkommer till många av Er senare, om jag orkar i kväll...!?

 
 
eva

eva

13 maj 2008 18:58

Visst syns det när bônnerna kommer till stan och det luktar också :-) Vad skönt att ni fick uträttat flera ärenden på samma dag. Kan tänka mig att mannen blev besviken när Biltema var stängt. Ha en bra kväll. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

13 maj 2008 19:36

det finns ju bara bönder i karlstad också så det var nog inte just er som de glodde på, om nåt är bonnigt så är det väl just fenomenet att glo på andra precis som de inte sett nån alls förr!

 
Filifjonkan tassar in

Filifjonkan tassar in

13 maj 2008 20:15

Hej på dig jaha så det var det du var iväg och gjorde Nya glasögon m på din gubbe med kul då vart han i skick som ny då. Skrattar när du undrar om det syns om bönderna är i stan..hahaha rolig du är hmm...tja kan ju va det att man luktar lagård då...mer skratt fast det tror jag inte ni gör,,,krattskaft som sagt var kan vara på dåligt humör ibland och hoppa på en helt frankt som någon märkte häromdagen,, Hur är det med din vagel har den lagt ner nu hoppas det.
jaja suss gott sen i natt ialla fall

http://filifjonkan-se

 
UnderCover

UnderCover

13 maj 2008 20:36

Alltså! Vad ni ligger i! Jag blir alldeles trött av bara tanken juh :o)

http://undercover.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 maj 2008 23:39

Otur att glasögonen gick sönder.
Ibland är det både gott och sen skönt att äta ute. Man slipper både matlagningen och disken.
Och vilken osis för gubben din att inte Biltema var öppet. Där sparde ni nog en bra slant . Hi hi.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards