Direktlänk till inlägg 26 juli 2008

Om det letas...

Av Jag, mitt i livet - 26 juli 2008 13:32

...efter mig så har jag svimmat av värme i soffan framför fläkten , som går på högsta läget.

Puh va det står stilla, om man inte kör fläkten.

Köpte en större med golvstativ sist gång det var så här hett, den är toppen!

Har nyss kört pojken till en kompis, lånade gubbens bil med AC.

De andra tre är ute på varsin moped. Jag är alltså själv hemma. Det är inte ofta det.

Katterna håller sig stilla de med. Men de små har full rulle emellanåt i sitt krypin. De får nog komma ut lite imorgon och kolla på resten av huset.

Ska baka.....men inte ska det bli förrän det blir svalare, i kväll. Har en 15-åring till i huset, imorgon...

Det är så hett här vid datan så här blir jag inte långvarig.

Ha det gott!


Den här passar ju...:

Pugh Rogerfeldts låt.

Små lätta moln:


Små lätta moln
ser jag på din himmel,
din himmel som är blå.
Här är du nu min sommar med
små lätta moln.
Min kärlek har du sommar,
din himmel så blå.

Små gröna blad
ser jag på din hud
din hud i blomsterskrud.
Du kom ändå min sommar med
små gröna blad.
Du får en sång min sommar
du väckte min stad

Sommar vind, som en hind,
ta mig med, gör mig lycklig,
ge mig solen.

Små lätta moln
ser jag på din himmel,
din himmel som är blå.
Här är du nu min sommar med
små lätta moln.
Min kärlek har du sommar,
din himmel så blå.

Sommar vind, som en hind,
ta mej med, gör mej lycklig,
ge mej solen.

Små gröna blad
ser jag på din hud
din hud i blomsterskrud.
Du kom ändå min sommar med
små gröna blad.
Du får en sång min sommar
du väckte min stad


 
 
Medresenärskan

Medresenärskan

26 juli 2008 16:21

Här kommer en varm sommar hälsning. Dikten var superfin ... Medresenärskan svettas också. Har just städat bilen och nu rinner svettpärlorna ner för kinderna.
Ha det !!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

26 juli 2008 17:46

Bär ut soffan i skuggan vetja! :o)
I UnderCoverland finns det inte ens små lätta moln, här är det alldeles klarblått så långt ögat kan nå. Men fin är den den där låten *nickar*

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

26 juli 2008 21:23

Små lätta moln passar inte in i mitt Lerum, där är det bara blått med en stor glödhet stekpanna på. Fy, det är pest och pina, flera dagar kommer med samma väder, jag dör långsamt. Inte en gång kvällen får mig att leva upp, solen har gömt sig bakom horisonten, trotts det 29* inne med alla fönster och dörrar öppna, ute 27*, en tuff natt väntas igen. Så kul det blir för dina små pizzizzar när dom får vidga sina vyer.
Vi höres i morgon, men kan bli sent för mig. Hoppas du får en fin söndag !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

26 juli 2008 21:57

Ja jag orkar då inte med denna hetta, min hjärna har smält bort tror jag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Hanneles paradis

Hanneles paradis

27 juli 2008 10:21

Bra, nu slipper man göra dyra utlandsresor :)

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Gerty

Gerty

27 juli 2008 11:14

Nä nu räcker det med värme orkar inte

http://Prilyckans

 
Filifjonkan genomsvettig

Filifjonkan genomsvettig

27 juli 2008 15:07

Hej Yvonne,,,ja du det är hett jösses och stativfläkten är bra har en med men bäst är min Ac n Mr Facett,,den kyler ner skönt den.Härligt för dig att få vara själv då i huset och baka gudars det går inte i denna hetta vänta till sådär 22 tiden då kanske,,,

http://filifjonkan-se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards