Direktlänk till inlägg 6 juli 2008

Ev ny kamera.

Av Jag, mitt i livet - 6 juli 2008 09:18

Både jag och äldsta dottern är ju intresserade av fotografering.

Nu undrar vi alllt om vi ska köpa oss en digital systemkamera. Har kollat på butiken i stan. Pentax med superobjektiv 6000kr.

Ska kolla samma på nätbutikerna. Brukar kolla via pricrunner då.

Har haft / har i garderoben, en Pentax MZ7, en systemkamera. Den har man gjort sig fina foto med. Men detta med filmrulle är inte aktuellt längre..

Har också kollat in traderas utbud och där finns det en Canon som jag ställt lite frågor till säljaren om.

Får se hur det blir med det hela.

Vad har ni att fotografera med??

 
 
Lena

Lena

6 juli 2008 15:12

Tack för din kommentar i min blogg, va´spännande att titta in hos dig, fina foton, jättesöt den lilla åkervindan som tittat upp mitt i trallen, ska läsa vidare i din blogg, ser att det finns massor med intressant, lycka till med kameran, ser fram emot att få se de nya foton du kommer att ta med den! Kram

http://lenabirgitta.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

6 juli 2008 17:00

Tack för ditt inlägg hos mig, ja visst länka du. Jag lägger till dig oxå alltid roligt få nya bekanta.

Ja jag kollade på denna kamera igår var en av våra vänners barnbarn som hade den. Och den var riktigt bra och den duger till mig. Jag gillar oxå att fota är roligt!
Men min andra kamera och jag var inte alls överens...=))

Ha e fortsatt bra söndag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Kattmamma

Kattmamma

6 juli 2008 19:23

Hej och tack för titten! Vi byggde om kök/vardagsrum för 3 år sedan. Huvva, det var inte kul att leva i. Det är mycket lättare med altanen. Bygget är ute och inne är allt som vanligt!

Hälsningar Anna-Erika

http://kattmamma.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

6 juli 2008 19:31

Hoppas att ni får tag på en kamera ni blir nöjda med.

http://millis.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

6 juli 2008 21:06

En vanlig digitalkamera, inget märkvärdigt, som jag har köpt på rea!

http://trollpackan

 
Ruth

Ruth

6 juli 2008 23:06

Inte så enkelt att köpa en digital systemkamera med alla märken som erbjuds. Själv så har jag en digital systemk. Olympus Kamedia, den har några år på nacken och jag skulle vilja ha en som jag kan köpa till olika objektiv till, det går inte på den här, men den får duga ett tag till.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
ugglan

ugglan

7 juli 2008 11:12

Jag fick en kamera av gubben i julklapp. Det är en Nikon D40x. Tyvärr kan jag inte med det manuella med slutartider och sånt.... Men jag vill lära mig... Jag använder det automatiska och det blir jättefina kort!!!
SKulle vilja köpa till något objektiv, men det får bli när jag vinner på lotto...
Kram Ugglan

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Katarina

7 juli 2008 11:58

Själv föredrar jag www.prisjakt.nu när jag ska jämföra priser. Du kan ju kika in där nästa gång :)

 
Agneta

Agneta

7 juli 2008 13:44

Hej!
Jag blev såklart nyfiken på din blogg efter att du kommenterat mitt första inlägg, så jag gick in och det första jag ser är ett inlägg om fotografering!
Jag är också väldigt intresserad av att fota och jag har en Canon 350D. Den har ett par år på nacken nu men jag trivs bra med den! Skulle gärna vilja ha en riktig värsting till kamera, men jag har ingen värstinglön, så det får vara...
Ha det gott!
/Agneta

http://agneta.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

7 juli 2008 14:23

Hej!
Jag har precis köp en nikon D40 som jag är suuuper nöjd med. Kollade också pricerunner och där hittade jag en butik som heter Japan foto som jag handlade ifrån.
Snabb lev och trevlig personal!

http://www.bentley.dinstudio.se

 
eva

eva

7 juli 2008 20:18

I gömmorna någonstans har jag en systemkamera, en Chinon. Den köpte jag en sommar när hade jobbat och slitit ihop pengarna. Säkert hundra år sedan :-) Fick en digitalkamera av mina föräldrar i julklapp för 2-3 år sedan. En Olympus, men ingen systemkamera denna gång. Lycka till med kamera köpet. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånetösen

7 juli 2008 21:28

fotar till vardags med en canon 400 D, jättebra o enkel om man vill, proffsig om man vill.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards