Alla inlägg under mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 14 mars 2008 14:20

Så har jag kommit lite längre i städandet. For in till stan och hämtade pojken vid skolan till kl 2. DÅ kom ju rätt par jeans med in till tösen, tack vare mms med bild på diverse par innan hon kunde "peka ut dom" ...;)

(se tidigare inlägg)...


Fann två helt nya mattor i förrådet, de la jag på i hallen när det var nyskurat. Fint!

Det som fattas sen är en STOR bukett med tulpaner att ha i min Höganäskruka. Det är våren, i alla fall en del av den...

Av Jag, mitt i livet - 14 mars 2008 12:21

Så där ja. Nu är det dammsugit hela undervåningen. Skurat vardagsrummet och bit av hallen....då ringde tösen...-mamma, kan du komma med ett par jeans?

-Var ligger dom?

Rakt in i min garderob... de med mönster på bakfickorna. Vi spelar in film och då syns det ju om jag inte har de samma byxorna som förra gången;och du, ta med ett skärp också....!

Ja jag kommer.

Det lät ju enkelt detta med jeansen....I en garderob med MASSA med jeans i...;) Men jag tog de hon beskrivit och de satt det ju redan ett skärp i så det var ju lätt! Men jag tänkte: tar ett par till ifall det är fel...

Kom 3 km av de 7 jag har in till skolan....då hade jag glömt....JEANSEN!!!!!

Tillbaka. In till skolan. Hon väntade på parkeringen. Öppnar dörren på sin sida.

-Men det är ju fel jeans. Båda två. De här till ex får jag inte ens på mej längre. Tack för att du kom , mamma...:(    Pang!


Ska bli roligt och se den filmen....;)


När jag nu tog fel byxor och ändå har kört 17 km, får jag det till??, i onödan...då banne mej handlade jag på Lidl på samma resa.

Köpte färdigrätter. 4 för 69 kr. Bra pris . En med en ostschnitzel i står i micron nu och jag ska sätta mej och äta ...

nu sa det Pling!

Av Jag, mitt i livet - 14 mars 2008 06:48

Trodde igår att jag kunde ha en go sovmorgon idag. Men jag fick se en lapp på kylskåpet....utv.samtal kl 8!

Gäsp!

Vaknade redan för en halvtimme sedan av att en tös satt och ropade...Toapapper!

Visst är det konstigt att den som tar det sista av rullen  inte hänger dit en ny?! Å varför står den tomma rullen ALLTID kvar på golvet bredvid toan??

Nåja...

Sen ska jag städa.

Det får bli dammsugaren över alla golv, och sen skurat.

Det kommer tre vänninot hit imorgon kl 5. Vet inte riktigt vad jag ska bjuda dom på än, mer än dammsuget och skurat golv att gå på...      ;)

Det ska ju vara nå gott att äta också.

Dip, taccos, paj, ????

Någon som har något lättvindigt förslag?

Nu ska det bli en dusch och så frukost....

Ha det gott!

Av Jag, mitt i livet - 13 mars 2008 15:56

Här är Myrten, vår Skogkatt.

Visst är han vacker....?!

För ett år sedan, nästan, blev han påkörd...sprang under uthuset och satte sej och kunde sen inte ta sej ut därifrån själv. Bakkroppen släpade.

Äldsta tösen kröp under uthuset och tog med honm , ålande med honom liggande på sin mage, ut därifrån.

Iväg till närmsta veterinärstation där

 de skickade oss till djursjukhuset i ---------.

Där röntgades han i alla möjliga och omöjliga vinklar. Inget brutet.

 Blåsan var hel! Det är ofta det som gör att de inte klarar just påkörning. Blåsan är så skör så är den det minsta fylld så spricker den och livet tar sakta slut.

Men inte för Myrten.

Han fick  dropp och ett eget krypin och blev på bästa sätt omhändertagen! Hann och skaffa några vänner bland personalen där  ;).

Han är så go i sitt sätt, Myrten.Vill gärna vara med.

1 vecka fick han stanna där och blev helt återställd! När vi lämnade in honom rann tårarna för att vi inte visste hur det skulle gå med honom och när vi sen fick hämta hem honom så rann tårarna för att det gått så bra!

Han är en av de 4 katter vi har. Alla lika omtyckta av oss alla i familjen.



Av Jag, mitt i livet - 11 mars 2008 18:24

Alla här hemma kände oss som katten Gustaf i dag så det fick bli Lasagne till middag. De 40 min den stod i spisen var guld värda. Då vilade jag. Allt enligt Gustaf teorin.

Sen åt vi gott. Det bådar för att bli en matlåda till jobbe i morgon också!

 Å nu slappar vi lite här o där i stugan.

Yngsta tösen talade om att göra kladdkaka....Men var ska den få plats då?

Utanpå, troligen, om man kollar på vågen om några dagar...;)


Tack för era besök.

 Väggen blev bra med foto på. Jag sa : - kan du spara lite av väggen för det kommer väl fler bilder framöver...

- Hmmm blev svaret.

Hon har en fröken i "Bild" i skolan som brukar utbrista

-ÅHHH! Guri Mara! när hon ser bilderna hon tagit.

Hoppas det är beröm...   ;)  ??

Nu ska jag ta en titt hos de som jag  vet varit inne hit en sväng.


Sen får Gustaf ta över mej också...   :=)

Av Jag, mitt i livet - 9 mars 2008 18:56

Det börjar redan dra i ögonen...Ha inte sovit så himla bra i natt, så det får bli desto tidigare ikväll.

Har ätit kvällsmaten redan för jag ska vara fastande sedan 10 timmar bakåt när jag lämnar prover imorgon. Hoppas jag sover gott så jag slipper vakna av att vara hungrig, det är ju en plåga!

När jag gick upp på övervåningen första gången imorse såg jag direkt den förändring vi åstadkom med att rensa och ta bort saker /skräp igåår. Idag har jag fotat mera saker och lagt ut på Tradera. Det tar sin runda tid men är värt det när allt är gjort. Hopas det resulterar i lite pengar också...:)

Det har inte varit mycket av solen synlig här idag. Lika gott att ha stannat inne. Det är lättvindigt att ha katter i huset sånna dagar. Bara att öppna dörren, vare sej de vill in eller ut. Har 4 st så det kan bli mycket dörröppnande i o f sig...   :)

Jag väntar väldigt på de första dagarna när man känner att det är fullt möjligt att ha dörren öppen ett bra tag efter att man kommit hem från jobb. Det är härligt!


Nu spikas det nere. Äldsta tösen är ganska duktig på att fotografera och jag har lovat henne att ha en "egen" vägg nere i hallen, med foto på....

Vilken fart det blev på skrivaren när hon fata att det var sant!

Ett collage från olika tillfällen eller ställen kan fånga folks intresse för en stund...eller länge för den delen.Ska ta ett foto på alla foton senare så ni kan få se...

Gó kväll till Er alla!

Av Jag, mitt i livet - 8 mars 2008 16:41

Åh! idag har det blivit sååå mycket rensat och bortburet här så det är helt otroligt! Det ska sälja, sparas, skrotas och så vidare. Det går sakta men säkert framåt i alla fall..

Ska fota och lägga ut en massa på auktioner via Tradera. Men allt ihop tar u tid. Nu står kameran på laddning, så jag passade på att skriva några rader. En vän bad mej följa med och se på en häst under dagen , men jag kände att jag bara måste avstå för att få detta gjort här hemma! Man är så nöjd när man kommit en bit på väg(g)en, på golvet, i hyllorna eller i skåpen...Jisses va man har mycket som bara dräller omkring, även i skåp...


Välkommen till mej Charlotta! ....och alla andra med föresten...!

Ska ta kaffe och kladdkaka nu, sen full fart ett tag igen innan man dalar i soffan:)

Av Jag, mitt i livet - 7 mars 2008 18:41

Men jag blir blir allt besviken på mig själv!!! HUR gör jag för att kunna svara den som lagt kommentar i ett inlägg...UTAN att radera mitt grundande inlägg, men svara den som skrivit under en kommentar....HJÄLP mej nu!

Ovido - Quiz & Flashcards