Alla inlägg den 29 mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 29 mars 2008 22:13

Men i natt då....då är det dags att ställa klockan framåt en timma.

Men varför?

Ja man måste väl hänga med "i tiden" så det är väl bara o gå runt i huset och pilla med alla klockorna. I bilen brukar det vara vanligast att man glömmer, tycker jag...Har man inte använt den på söndagen så blir man lika förvånad varje måndag när man ska ha den till jobbet och man är lite för trött för att fatta att man har mixtrat en timme med tiden under helgen.

....Men inte förän till morgonen när vi vaknar.

Ha en gó kväll !

Av Jag, mitt i livet - 29 mars 2008 13:44

Tänkte jag slulle presentera vår äldsta katt Trisse.

Han är 11 år gammal.

Ibland kan han få sådana bus-ryck så man undrar om han ÄR så gammal.

Han älskar sådana flikar man får när man öppnar mjölliterersförpackningen.

Dom far han med över allt. Under mattor o in under skåp o försvinner dom blir det att söka upp igen....om nu inte någon ha hunnit städa bort förstås...himla raska folk det bor här i huset , tänker han väll...;)

Han är den mest social katt vi haft! Tar en med till köket när han ska ha mat, krafsar på kylen....följer man inte med sitter han bredvid och "pratar" med en och käcker till lite med ena tassen, så man uppmärksammar, till slut. Han är väldigt rädd om sin svans. Den vill han inte att man tar i för mycket, men för övrigt hur kelsjuk som helst.

Undrar om det hände något med svansen när han försvann från oss.....

När vi flyttade hit 2003 tog vi förstås Trisse med oss hit.

Höll honom inne drygt 1 vecka. Sen ville han ut...

Han gick och kom inte in igen.

Dagarna gick, nätterna också...i förtvivlan ropade vi efter Trisse så fort vi var ute.

Vi körde runt i bygden, knackade dörr med ett foto. Ingen visste något.

Satte upp lapp på affärerna, inte något svar. Jo ett. Hon var så säker på att hon sett honom dagen före hon sett lappen så hon var med oss ute och letade i sitt uthus och runt omkring. Men borta var han.

Dagar gick, blev veckor, blev månader...Jag var helt enig med känslan att Trisse fanns, men visste inte var...Vi skaffade Myrten, vår Skogskatt.

Men slutade inte vänta på Trisse för det.

Vi flyttade hit våren -03. Efetr julen stod en annons om entillvaratagen kastrerad hankatt i ortstidningen.

Jag tänkte...Det KAN vara Trisse.

Ringde till henne, för att utesluta eller återse...

Det låter allt som han sa hon när jag beskrev honom med hans tecken.

Han har kommit hit till mej sedan min grannfru blev less den strykande katten, efter han tagit hennes köttbullar hon ställt ut på kallning på trappan,  (!!!)    sa Ellinor, som hon hette som satt in annonsen.  Hon är dessutom sekreterare i djurskyddsföreningen här, så det var ju rätt person att komma till...

Kom och se om det är han.....

Vi åkte dit. Visst var det TRISSE!!!!!

Skygg och inte den samma riktigt som när han försvann. Men det var han!

Tog med honom hem, höll honom inne länge efter det. Sedan fick han börja gå ut ihop med sällskap. Sakta och säkert kom den samma personligheten hos honom tillbaka!

Har honom fortfarande kvar. Han visar klart för de andra att han är äldst av 4 katter här. Men med värdighet... De andra får väl bo här bara jag får ha min svans ifred, ligga i mattes säng, och äta ensam, då han äter med sin högra tass....Tar tassen i maten och matar liksom in den i gapet.

Vi älskar vår Trisse!!




Av Jag, mitt i livet - 29 mars 2008 05:01

Ja man kan allt undra vad man gör uppe denna tid på dygnet.

Klockan är runt 05 draget och det är ju inte så länge sedan det blev sommar tid.

Undra allt varför vi inte kan ha den "vanliga " tiden, hela året runt?!

Går och lägger mig igen, efter att ha kollat runt lite hos några - har suttit hät ca 1 timme nu.

Somnar jag ska jag drömma om sommartiden


Så här......mmmmm. Härligt!




Men vad i jösse namn har jag skrivit om här ovanför, tidigt i morse......Det blir ju inte sommartid förän i natt som kommer! Ja, jag somna om i alla fall....ska nog blogga när jag är MER vaken märker jag...hihi!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards