Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 30 mars 2008 09:08

Har ni sett reklamen ....den när de ska åka utomlands och pojken frågar pappa om de har svenskt kaffe där, dit de ska...?

Vilket igår gjorde att vi började tala om var det är tillverkat.

Löfbergs lila har vi ju i Karlstad.

Där ser vi ju skrapan när vi är där och handlar.

Men GEVALIA då?

Äldsta tösen sa: -Det görs ju i Gävle...   Det fick vi lära oss i skolan för flera år sedan.

Jag var högst tveksam. Gubben iväg till köket och fann ett paket med denna underbara malda böna i .


(Så kan jag också känna mej ibland, som en underbar       mald böna...;)

Kan känna riktigt hur det kokar också....Men det hör ju inte hit... )


Visst var det gjort i Gävle!

Nu sitter jag här med en kopp å njuter medan jag dricker det som är i.

Varsågod och ta en kopp!

GEVALIA!

Vad gillar ni för kaffe?

Eller vad dricker ni om ni inte dricker kaffe?


Av Jag, mitt i livet - 30 mars 2008 08:08

Jaha....sommartid.

Inte kom sommaren nå närmare känns det som.

Men våren då?

Ja den kommer väl.

Solen sken, förut, det var det som väckte mej.

Den har ju samma tid hela året den i sin naturliga vandring.

Men nu är det mulet.

Ska skriva lite här, sedan blir det rostat bröd o en hel balja JAVA.

Vad skulle man göra utan denna dryck??

Dricker allt te också , men inte ofta.

Jaha, nu hoppa Trisse ner ur datafåtöljen, han tyckte väl det blev för trångt i den.



Undrar om det ska bli någon övningskörningstur idag...

Hon är duktig!

Igår satte vi far i baksätet.....det börja babbla nå väldigt där bak....så jag bad honom att va tyst!

Inte ofta jag gör det....;)

Det blev tyst. Jag tänkte: sitter han därbak o är skitförb, eller bara nervös ????

Ja det var nog det sista......

När vi sedan hade handlat , kommit hem, packat upp...DÅ...

....sa han...- Jag tycker du kör LITE för fort i rondellerna Amanda....men annars gick det ju bra!

Jag såg att hon blev stolt!!!


Han kommer att få åka med fler gånger, men det är jag som är hennes handledare så då får de som åker bak vara tysta, OCH nervösa bäst de vill....

Syrran hennes åkte med första turen vi gjorde, å det pladdra och skratt nå in i vassen!!! Hon vet nu att det ska vara lugnt, för Amandas skull...



Nu kurrar det allt i magen efter mat....men jag måste runt lite , in till er andra också...innan.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards