Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Kaffe... denna härliga dryck ! Underbart! Kika in på en kopp vetja!

Av Jag, mitt i livet - 30 mars 2008 09:08

Har ni sett reklamen ....den när de ska åka utomlands och pojken frågar pappa om de har svenskt kaffe där, dit de ska...?

Vilket igår gjorde att vi började tala om var det är tillverkat.

Löfbergs lila har vi ju i Karlstad.

Där ser vi ju skrapan när vi är där och handlar.

Men GEVALIA då?

Äldsta tösen sa: -Det görs ju i Gävle...   Det fick vi lära oss i skolan för flera år sedan.

Jag var högst tveksam. Gubben iväg till köket och fann ett paket med denna underbara malda böna i .


(Så kan jag också känna mej ibland, som en underbar       mald böna...;)

Kan känna riktigt hur det kokar också....Men det hör ju inte hit... )


Visst var det gjort i Gävle!

Nu sitter jag här med en kopp å njuter medan jag dricker det som är i.

Varsågod och ta en kopp!

GEVALIA!

Vad gillar ni för kaffe?

Eller vad dricker ni om ni inte dricker kaffe?


 
 
Sissi i Norge

Sissi i Norge

30 mars 2008 11:05

Jeg tar gjerne en kopp kaffe med deg! Når jeg kjøper kaffe spiller det ingen rolle hvilken sort det er, bare det ikke er pulverkaffe...men i nøden hjelper den også:)
Man tar hva man har...

http://sissi-mor.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

30 mars 2008 11:12

Morning och tack för kaffet;) Vi har Löfbergs lila i skåpet och kör med perkulator vid högtidliga tillfällen, annars, för en eller två koppar blir det näskaffe*, hehe. En härlig vårdag ser det ut att bli, nu blir det röjning lite var stans. skogsfrun länkar till dig, okey?

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

30 mars 2008 12:44

Sissi: Kul att vi får en dejlig kaffepaus ihop! Jag tycker somdu att det är sämst med pulverkaffen, men en tackar ju inte nej te det heller, som den kaffekärring jag är...Påtår?


skogsfrun: Visst får du länka till mig! Roligt med fler kaffegäster här runt databordet!
På joben kör vi med pekulator, den r bra för det håller sej varmt länge, ifall man måste ställa från seg koppen ett tag...
Mera kaffe kanske??

 
Ruth

Ruth

30 mars 2008 12:57

Tack för kaffet, det smakade underbart gott i dom vackra vita kopparna, oftast så är det muggar nu för tiden! Det däringa Gävle-kaffet, det är nog det som tilltalar mina smaklökar mest ! Är man kaffesugen så smakar även vilken brun sort som hellst OK. Tack för ditt besök i dag! Nu skall jag fortsätta att packa, bläääää..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Tindra

Tindra

31 mars 2008 07:18

Hej o tack för din kommentar.
Jag skulle egentligen gått till vårdcentralen idag men är förkyld med mkt halsont så jag får vänta lite.
Appropå kaffe.. Njäääeeeeeeeeeee!!!
Inte jag inte.. Jag är *tetant*
Men kaffe doftar dock gott. Synd det inte smakar som det luktar *fniss*
Kram
Tindra

http://mindag.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

31 mars 2008 09:42

Jag föredrar Maxwell house. Men den sorten finns inte i alla butiker, så ibland så får vi nöja oss med Gevalia. Te är gott. Jag har alltid många sorter hemma. Rött te Vanilj och Grönt te kaktus är två favoriter

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulla

31 mars 2008 12:37

Tack för kaffet !!

 
maki

maki

31 mars 2008 14:44

Alla älskar kaffe utom jag, för jag heter Karlsson,,,,hahaaaa!
Jodå, en god kopp kaffe på morgonen är det första jag gör, men sen stannar det där.
Iblande efter en god middag, visst......
Sen säger statistiken att Finländare dricker mest kaffe i världen......?
Tack för kaffet!

http://maki.bloggagratis.se

 
maki

maki

31 mars 2008 14:48

Glömde fråga : får jag länka Dig til mig?
Jag gör det!

http://maki.bloggagratis.se

 
Hanna

Hanna

31 mars 2008 17:00

Tack för hjälpen med fototipset, ska testa det nån dag i min byggblogg!
Kaffe hos oss är Zoega Intenzo (eller vad det heter) eller Forza - fylligt mörkrostat kaffe ska det vara!
//Hanna
ps, tack även för kaffet ;-)

http://minasanningar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ägarinnan till bloggcaféet ;)

31 mars 2008 19:10

Tack alla ni som tittat in på kaffet. Inte illa när man kan ha så många på fika utan att det känns trångt!
M v h

 
UnderCover

UnderCover

31 mars 2008 19:38

Är jag för sen eller finns det en slurk kvar?
Självklart ska det vara Gevalia *nickar*.

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne

2 april 2008 18:35

Här finns det kaffe så det räcker till alla som vill ha! Du blir först serverad nästa gång vi fyller kopparna;)
M v h

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards