Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 22 mars 2008 15:21

Körde pojken på resan med påskbreven.

Vid vägkanten låg en katt.

På hemvägen stannade vi och såg på den.

Den var så fin. Orange/randig/vit.

Helt intakt förutom ett litet sår på ena kinden.

Ej kastrerad...det är väl det ofta som gör att de har bråttom i dessa tider, för att finna en honkatt nånstans...

Kanske var han långt hemifrån eller så bodde de nära de som ägde honom.

Skulle jag köra på en katt skulle jag knacka dörr i grannskapet tills jag fick reda på vem som ägde den..

Han var lagd på sidan av vägen , så han slapp att bli mos av resterande förbipasserande bilar. Tänk vad de ska sakna honom de som ägde...

Tänder ett ljus ikväll, jag och pojken för den påkörda katten.

Av Jag, mitt i livet - 22 mars 2008 13:46

Tack till Persilja för instruktioner! Måste ju testa detta direkt....nu testar jag...


....................och vips fick jag det att fungera!

Tack för hjälpen!

Av Jag, mitt i livet - 22 mars 2008 07:51

Här är fyra av fem vakna...far i huset får sova ut länge, då han är morgontrötter...

Ska in till stallet och se på hopptävling frampå förmiddán. Dessa vackra djur. Små ryttare som gör sitt bästa ihop med de djur de älskar, ofta mest av allt!

Först ska ju våra egna hästar få sin utfodring så de har nått att pyssla med i solgasset som är idag.

Härligt att blåsten har gett vika. Hur mycke skador kan den ha orsakat denna gång tro?

Jag tar mej väl ner ett snäpp till våningen down under och rostar några bröd med gott pålägg på!

Ha det bra alla som kikar in!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards