Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 20 mars 2008 15:11

Undrar allt hur det går i år !? Det är ju så att katter har en benägenhet att bli påkörda här, vi bor så nära den hårt trafikerade 61.an

Men även om vi har kvar de 4 katter vi har så är det alltid lika svårt att hålla sig från att hämta någon ny kär familjemedlem...

Kolla in denna....Visst är han för söt...?

Men så här kan inte någon av de vi har , göra med tassen.

(Det är ju meningen att den tassen som sticker ut ska röra sej så det är som att katten vinkar, men det fungerade visst inte så här...)

 Kanske nästa...;)

Av Jag, mitt i livet - 20 mars 2008 11:22

Tycker själv att detta blev väldigt fint här  inne inför kommande (?!) våren...

Vad tycker du som besöker?

Av Jag, mitt i livet - 20 mars 2008 09:52

Nu ska jag ta itu med all tvätt och disk som finns...inte är man utan det för att det är påsk.

En liten klurig önskan om Glad Påsk med denna bild!

Av Jag, mitt i livet - 20 mars 2008 08:50

Den kom i paket igår. Från en säljare på Tradera. Jag blev sååå nöjd!

Inte bara med ljuslyktan, utan även det sätt hon packat in den på. Det var en massa bubbelplast runt själva lyktan och sedan massor med tidningspapper runt innan kartongen , tjock sådan, var ytterst av det hela.

Har fått erfara under vår tid som traderare att dels finns det folk som packar otroligt dåligt och sedan är ju Posten väldigt slarviga med pakethanteringen.  :(    Bussgods däremot är bra. Aktsamma, och där har jag inte haft något som gått sönder.


Denna ljuslykta kommer att behaga när det lyser mysigt frampå här. Har min övriga keramik från la Poterie i omönstat, men denna ljuslyktan tyckte jag så mycket om i själva modellen så det får allt gå bra med mönster...

Har försökt länge att hitta keramiktallrikar från Höganäs. Det ska vara den färgen som kallas Petrolgrön/ Petrolblå.

Har inte lyckats hitta dom ännu men jag letar, på Blocket, Tradera o s v.


Vädret här började med -8 i morse vid 6-tiden.

Nu är det strålande soool och det värmer behagligt in genom fönstret där jag sitter.


Nu ska jag kika runt lite hos några andra bloggare här!







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards