Alla inlägg under mars 2008

Av Jag, mitt i livet - 20 mars 2008 08:50

Den kom i paket igår. Från en säljare på Tradera. Jag blev sååå nöjd!

Inte bara med ljuslyktan, utan även det sätt hon packat in den på. Det var en massa bubbelplast runt själva lyktan och sedan massor med tidningspapper runt innan kartongen , tjock sådan, var ytterst av det hela.

Har fått erfara under vår tid som traderare att dels finns det folk som packar otroligt dåligt och sedan är ju Posten väldigt slarviga med pakethanteringen.  :(    Bussgods däremot är bra. Aktsamma, och där har jag inte haft något som gått sönder.


Denna ljuslykta kommer att behaga när det lyser mysigt frampå här. Har min övriga keramik från la Poterie i omönstat, men denna ljuslyktan tyckte jag så mycket om i själva modellen så det får allt gå bra med mönster...

Har försökt länge att hitta keramiktallrikar från Höganäs. Det ska vara den färgen som kallas Petrolgrön/ Petrolblå.

Har inte lyckats hitta dom ännu men jag letar, på Blocket, Tradera o s v.


Vädret här började med -8 i morse vid 6-tiden.

Nu är det strålande soool och det värmer behagligt in genom fönstret där jag sitter.


Nu ska jag kika runt lite hos några andra bloggare här!







Av Jag, mitt i livet - 19 mars 2008 15:18

Gick ut en stund förut i det som syntes vara ett vackert väder med sprättklarblå himmel och strålande soool.

Men jag gick in ganska snart för det blåste nå så otroligt kallt!

Tappade upp vatten i badkaret.

Tog så där riktigt mycket medel i, så det blev mycket skum och vatten så det var närapå upp till kanten...innan jag klev i då förstås...;)

Sen har jag legat där o flutit omkring.

Sen tvagade jag riktigt , ifall det nu skulle få bort det febriga och annat som hör till det virus jag har ,(enligt dr)...

Mmmmm!!

Så när fingrarna började se ut som russin var det väl dags att kliva ur. Men för att skölja kroppen från det sista i badet så bör ju karet va tomt. Men jag och avrinningsröret är ju inte på samma "våg"-längd...Det får inte rinna ur karet för fort för då svämmar badrummet över!

Så när 3/4 av det som skulle rinna ur rann, satt jag och hutttttttrade i takt med vattnet försvann runt mej...:(

SEN gick det bra att värma upp sej igen med en slugiltig dusch...

Torka, torka och sedan i goa kläder för att NU känna mej hur pigg och fräsch som helst, på länge!

Ska in till stan och köpa ingredienser til spagethi & köttfärssås....

Den ni skulle ni allt smaka.

Mycket gott, och säkert onyttigt i den såsen.

MUMS!

Ha det gott alla!

Av Jag, mitt i livet - 19 mars 2008 07:01

Jag tycker det känns som att febern har släppt. Hoppas det dröjer läääänge tills jag får det igen.

Hostan däremot håller i sig.

Virus, säger läkaren. Tror jag det när vi inte haft riktig vinter som kan ta kål på alla bakterier...aaattjoooo! å så sprids de hur lätt som helst till nästa.


Här ska pojken till fritids + skolan och töser till skolan.

De har en förmåga att ockupera toan hela morgonen. Töserna alltså.... Det ska plattas hår med tång bl annat. Minns att vi körde med locktång när jag var i tonåren... så ska det stås i profil, o kollas med två speglar hur det ser bak i håret....oj det tar tid allt det där!

Har faktiskt vore mindre av "Var är min... ?" "Var har någon lagt...?" "Vem har tagit...?"   på sista tiden. De får ju faktiskt ha ordning på sina saker kvällen före. Eller i alla fall leta i tysthet...

 Deras kläder passar ju inte på någon annan i familjen, hårborsten vill då ingen heller låna av varandra, o s v...

Men ett morgonhumör utan dess like har den ena tösen.

Det är inte till att möta henne nånstans i huset och hurtigt säga "god morgon!"   ...det blir ett morrrrr till svar , oftast, om man har tur...


Så jag testar med Er som jag kanske möter här inne...

-God morgon !

Av Jag, mitt i livet - 18 mars 2008 19:34

Oj vad vi är mätta och nöjda nu!

Det är lite mindre än halva tårtan kvar...den var smarrig, men vi var inte så många, det talar ju för sej självt att det försvann så mycket av den ändå...;)

Han har fått en massa presenter som han har blivit sååå glad för ! Och lite pengar...det är också bra!

Bäst var de Pokémonkulor pappa i huset hade köpt, säger han. Kul att han träffa rätt!

Det är faktiskt inne att spela kula här på skolorna runt omkring. Det kommer och går i olika åldrar det där...

Töserna har nästan aldrig spelat kula.

Men dessa Pokémon ska nog inte spelas bort förstår jag.

Så var det tårtan då igen. Vad tycker ni om den ??

Synd att ni inte kan smaka men håll till godo mina vänner!

Av Jag, mitt i livet - 18 mars 2008 09:14

Tänk han är 8 år idag. Börjar på att bli stor nu....men inte än ändå. Länge kvar tills han blir det i mina ögon. En älskad gosse fyller år och har redan öppnat två paket....ett med en dvd i och ett med Pokémonkulor i. Han blev så glad. Men det blir fler paket när han kommit hem från skolan.

Syrrorna är lite sena av sej så de ska ner på stan(idag!?)   och fixa varsin present....ja ja bättre sent än aldrig.

Sen blir det lite fika med tårta som han har valt färg på själv, och mönster. Här är en bild på den han hade för två år sedan....då var han i riktig rosa period! ALLT var rosa. Kläder, skor, tallriken han ville äta på, ja allt han kom på...ROSA! Men det är en fin färg tycker jag. 

Här är tårtan från 2006!

Av Jag, mitt i livet - 17 mars 2008 14:32

Imorse, när allla katter ville in trodde jag inte mina ögon!

1½ dm snö hade det kommit inatt. :(

JAG vill inte ha nån mer snö . Speciellt när vi inte haft särskilt mycket av det när det skulle ha varit vinter.

De tussilago jag tog foto på igår då...hur ha dom kännt sej inatt? Eller svanarna?

Själv har jag legat i feber hela dagen....det är säkert för att det ha snött .

;)

Skämt åsido så är jag kraftigt lett att vara sjuk jämt o ständigt. Det märks tydligt på lönen också.

Har nyss fått i mej en god kopp JAVA. Det var gott det. Då gick huvudvärken över!

Skulle lagt in en bild på all snö men jag orkar inte...ni får tro mej ändå.

Av Jag, mitt i livet - 16 mars 2008 17:17

Var på skogen ett par timmar.

Jag och min vännina gick och våra töser red.

Hade kameran med och jag fann en del av VÅREN!!

Massor med svanar . Räknade som mest till 22 stycken. Å vilket himla läte de har. Det var ett kackel utan dess like. Här är en bild....utan ljud...;)

Vackra där de simmar omkring 2 och två!


En vacker vårdag har det varit och jag är helnöjd med den. Känner till och med att solen tagit i ansiktet!

Av Jag, mitt i livet - 16 mars 2008 09:36

Ja det lär inte bli ofta folk får se mej på hästryggen. Vi har två gamla travare som är fullt ridbara båda två. De är hur goa och snälla som helst, men att rida...

Jo, en gång, helt enligt bilden ovan. Det var för att jag VILLE prova när det ändå finns hästar på gården. Det var en vacker höstdag, solen gassade som bara den. Full mundering på och iväg. Har ju ridit förr, för x antal år sedan. Men jisses så högt!

Ändå valde jag den hästen som är lägst. Han andra är 1 dm högre till.

Å rida utan ledare fick jag visst göra också. Hon i tonåren som skulle leda hade visst annat för sej...som att ta foto på det hela...;)

Tur var väl det då, för annars hade jag ju inte kunnat visa er detta. Det får vara mitt bevis på att jag i alla fall provat.

Inte ramla jag av heller.

Idag ska vi upp på skogen med båda hästarna, men någon ritt för mej blir det inte....tror jag.

Kolla in detta i fall det var enda chansen.....

Ovido - Quiz & Flashcards