Direktlänk till inlägg 21 augusti 2008

Borta bra men hemma bäst!

Av Jag, mitt i livet - 21 augusti 2008 19:00

Solen sken som bara den kan, det skapade ju en bra atmosfär för husvisning, för mäklaren, för köparna...

Men inte blir det vi som köper. "Aldrig använt" när det gällde vedeldad köksspis ock kamin, det betydde ju att hon som ägde det nu aldrig eldat i dom, inte att de var nya inte. (Hon var 35 år och hade ärvt av Mormor.)

Alltså kan detta innebära eldningsförbud, när sotaren kommer...

Elen, ja den skulle jag inte torts satt en kontakt i någon av uttagen. Mellan under/övervåning var det borrat ett hål genom golvet och sladden igenom. Huuuuvaligen. Golvet i vardagsrummet gungade betänkligt.

Trappan ner till källaren fanns inte, bara ett tomt hål rakt ner.

På bilderna kunde man tycka att det var att använda med en gång. Men inte i vårt tycke. Mycke jobb där innan man ha kunnat sätta sig till ro.

De hade begärt pris 345.000 kr. Budg startade på 300.000

Senaste igår var det uppe i 355.000

Många norrmän kom , såg, och säkert segrar de också.

Efter att ha sett på bilderna efter att ha sett i verkligheten så vet man vad de hoppade över att visa.

Vi ska inte ha det....

Men det kommer väl fler...

2,1 milj hade de sålt ett litet ett med godare standard för, inte lång från detta. Gisses!

Vi sitter inte i sjön efter ett sommarhus.

Vi har vårt tegelvilla alldeles vid tjärnet.....

Utsikten från vårt hus, om hösten.

......... undrar jag vad får vi för vårat....?     ;0)

Å nej! Vi ska INTE sälja!

 
 
stort och smått

stort och smått

23 augusti 2008 08:02

Är detta utsikt från där du bor??!! Helt underbar!

http://agneta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne blickar ut över tjärnet.

23 augusti 2008 09:24

S&M : Japp! Så här ser det ut när hösten verkligen har kommit hit. Denna bild är sedan ifjol när vi varit ute på en promenad uppe på skogen. Väl nära hemma konstaterade vi att det var vackrast där...:=)

 
Ingen bild

stort och smått

24 augusti 2008 11:01

Härligt! Visst blir man lycklig av vacker utsikt?!

 
skogsfrun på dal

skogsfrun på dal

28 augusti 2008 12:38

Jamen då har ni ju tak över huvet;) Fastighetspriserna i Värmland är nog högre än på Dal. Liksom Dalarna har ert landskap nått ut i världen. Här fick jag låta fixa både el och skorsten och ett oinrett rum, lite pö om pö. Fullt beboeligt nu fast vissa stabor kallar det rivningskåk. De vet inte värdet i ett äkta timmerhus. Utsikten och läget var förstås ett tungt vägande skäl till köp den gången det begav sig. 2 ha mark och bra uthus avgjorde saken.

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
UnderCover

UnderCover

28 augusti 2008 20:36

Mäh! Ska du/ni med stuga till när ni bor som ni gör? Bara mer gräsmatta som ska klippas juh :o)

http://undercover.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jag, mitt i livet - 2 januari 2009 10:38

Bli nu inte förskräckta. Men jag har hittat ett ställe där jag har besökt länge, och till slut blivit medlem. Kom gärna efter och kolla in hur det ser ut. Vill gärna fortsätta besöka era bloggar så jag kommer att höras av. OM du finns där inne själv ...

Av Jag, mitt i livet - 30 december 2008 09:38

Önskar alla här inne ett riktigt Gott nytt år.      

Av Jag, mitt i livet - 24 december 2008 13:31

Detta är en av Alf Robertssons bästa tycker jag. Han gick bort tidigt i morse. Sätter den här som ett vackert minne. Lasse & Marie ...

Av Jag, mitt i livet - 22 december 2008 08:32

Jo då ...det blir allt Jul här hos oss. Även om det gått tufft tillväga med allt runt mobbningen ett tag, så är det ju inte här hemma vi har det uschligt. Här går dagarna i pyssel innan julafton, sakta men säkert . Satte upp granen igår. Det är allt ...

Av Jag, mitt i livet - 18 december 2008 09:00

Grannen ringde igår kväll. Hans hund hade funnit en påkörd, död , trasig katt. Jag och gubben gick och såg på den. Troligen är det tösens egen katt. Tycker ju att hon redan haft det för djäkligt länge nu....och så dör hennes bästa vän, katten Buffis....

Ovido - Quiz & Flashcards