Alla inlägg den 30 augusti 2008

Av Jag, mitt i livet - 30 augusti 2008 09:46

Såg en mobil till salu på Blocket. I Hagfors, bodde denna säljare. Vi funderade på en tur till Hagfors, men vi kom fram till att det kostade runt 300 i bensinpengar. Så jag betalade till det konto som uppgavs via mailkontakten. 2.800 kr     Bara att skriva summan på förlorade pengar, gör mig flyg förb på nytt, om det ens har lagt sig...

Dagarna gick. Som van Traderare tyckte jag det tog väl lång tid på sig detta paket.

Ny kontakt....efter 5 dagar var den inte ens skickad!!

Säljaren skriver att h*n har stora problem med att ta sig ut, har inte arbetat på 25 år, för ryggen.

Kontot var då på säljarens fru så jag bad att frun skule hjälpa till då.

Hon var förstås bortrest......om hon ens existerade...

"Så jag fick minsann ta och vara snäll och vänta tills det gick bra att ta sig ut"

( Jaha, 25 år till då eller....)


Så har förhalningarna fortsatt. Ingen mobil, inga pengar.


Har kontaktat Blocket och anmält till Polisen. De samarbetar. Blocket har ju fakta på säljaren som inte syns i annonsen.

Får se vad lång tid det tar.........................

Ovido - Quiz & Flashcards